צרכנות

קידום אתרים אורגני: מגמות שאפיינו את שנת 2021

תמונות depositphotos

השנה זכינו לראות לא מעט עדכונים של גוגל. מעדכונים "קטנים" אשר הולכים איתנו כבר זמן רב ועד עדכוני ליבה משמעותיים. מה קרה עד כה בתחום קידום אתרים אורגני ומה זה אומר על קידום האתר שלכם? על כך בכתבה.

שינוי בבניית הקישורים

בניית הקישורים הייתה במשך שנים אחת הפעולות החשובות בקידום האורגני. הקישורים הם הדרך של גוגל לראות כי ישנה חשיבות לאתר שהרי אם אתרים ודפים רבים מצביעים עליו, כנראה שיש משהו בדברים וככל הנראה האתר ודבריו סמכותיים. גישה זו הגיונית אך עתה גוגל אומרת כי היא משנה את תפיסת הקישורים וכי היא תפעל להתעלמות מאלו שלא טבעיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה זה אומר על הבאות? גוגל רוצה לדעת כי הקישורים טבעיים וכי האתר באמת מוערך. זה לא אומר שאין יותר חשיבות לקישורים (להפך) אלא שישנה חשיבות גדולה לסמכות של הדף המקשר. ככל שיותר מקורות סמכותיים מקשרים אל האתר כך הקישור נתפס כמשמעותי יותר. הכמות פחות משמעותית אלא האיכות והרלוונטיות של האתר המקשר.

בשורה התחתונה: בשנת 2022 נצטרך להשקיע בקישורים איכותיים ממקורות סמכותיים.

רלוונטיות למשתמשים

מגמה בולטת של השנים האחרונות ולא רק בשנת 2021 היא הרלוונטיות של האתר למשתמשים. המטרה של גוגל היא להציע לגולשים אתרים איכותיים, שיתנו להם מענה לשאלותיהם ושיציעו תוכן מקורי ורלוונטי. החוכמה היא ליצור תוכן שגולשים רוצים ואוהבים לקרוא ולא רק תוכן שמיועד למנוע החיפוש.

איך אפשר ליצור תוכן רלוונטי? יש לבחון מה באמת מעניין את הלקוחות, לענות על השאילתה, לספק נתונים ומידע מעניין ולהיות מקוריים. כדי לגלות מה מעניין את הגולשים אפשר להשתמש בכלי ההשלמה של גוגל, פורמים מקצועיים ברשתות החברתיות וכמובן, שיחות עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים.

בשורה התחתונה: גוגל ממשיכה את מגמת הרלוונטיות ומעוניינת לספק לגולשים מענה אמיתי לשאילתות.

אופטימיזציה מלאה לתמונות

לעיצוב יש חלק משמעותי בחוויית המשתמש והמטרה של גוגל היא לקדם אתרים שהגולשים אוהבים. לכן, יש להקפיד על כך שכל פרטי האתר יתאימו בצורה מלאה לשימוש בכל מכשיר. בסעיף זה נכנסים היבטים טכניים לצד עיצוב חזותי.

לעיצוב יש חלק משמעותי בחוויה של המשתמשים והם צריכים להבין מה הם עושים באתר, לאן הם יכולים להמשיך והיכן עליהם ללחוץ כדי להגיד למבוקשם. עיצוב חוויית המשתמש, UX, UI, קיבלו מזמן חשיבות רבה ומגמה זו תמשיך איתנו בשנת 2022 וככל הנראה גם בשנים שאחריה.

בשורה התחתונה: האתר חייב לעבוד מעולה ולהיות נגיש בכל פלטפורמה.

"הוכחת" מומחיות

קידום אתרים אורגני יכול להיות מאתגר ועוד יותר כשמדובר באתר שעוסק בתחומי כספים וטיפולים גופניים. גוגל קוראת לזה YMYL – Your Money Your Life והיא מתכוונת לשים לב לכל תוכן ואתר אשר עשוי להשפיע על אנשים ברמה הפיננסית או הפיזית. המשמעות היא שאתרים שעוסקים בתחום חייבים לבסס את המומחיות שלהם.

כיצד אפשר לבסס מומחיות? ישנן מספר דרכים לחזק את המומחיות של האתר ו"להוכיח" לגוגל שמדובר בבעל מקצוע ולא מפרסם מטעמו האישי. יש לציין באתר את פרטי הכותב והתואר שלו, לפתוח כרטיס ב-GMB (גוגל מיי ביזנס) עם פרטי העסק ולבקש מלקוחות להוסיף ביקורות וכדאי גם להוסיף את הפרטים האישיים לאינדקסים מקצועיים שיוכלו להצביע על כך שאכן מדובר באיש מקצוע.

בשורה התחתונה: אין צורך לחשוש מקידום אתרים מקצועיים אלא להקפיד לבנות סמכותיות.

עלייתו של הווידאו והפודקאסט

בשנת 2021 נחשפנו לעלייה משמעותית בצריכת תכנים ויזואליים ותכני שמע. כמעט כל הרשתות החברתיות פיתחו או מפתחות פונקציות להעלאת ווידאו והגולשים מבלים יותר זמן בצפייה. הטמעת סרטוני יוטיוב באתר יכולה להוביל לזמן שהות ממושך, להוסיף עניין לתוכן וכשהווידאו הוא של בעל האתר, ההשפעה על המיתוג העסקי משמעותית.

לצד הווידאו חלה עלייה בצריכת תכני שמע כשרשת Clubhouse יצרה באז גדול (ששכח מעט) והכניסה עניין רב בקרב הצרכנים. לא רק שידורי רדיו ישירים מעניינים את הגולשים אלא שישנה מגמה משמעותית של צריכת פודקאסטים, שגם הם יכולים להיות מוטמעים באתר.

בשורה התחתונה: הגולשים צורכים סוגים שונים של תוכן ויש לחשוב על שילוב זה באתר.

הכתבה שיתוף קונספט1 – סוכנות לשיווק דיגיטלי, קידום ובניית אתרים ופרסום אונליין.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח