מבזקיםפוליטי / מדיני

תנועת רגבים תוקפת את בקשת המדינה לקבלת ארכה לפינוי חאן אל אחמאר

תנועת רגבים הגיבה לתשובת המדינה בעניין קיום צו ההריסה של המאחז הלא חוקי חאן אל אחמאר, שהוגשה הערב (ראשון) לבג"ץ.

בתשובת המדינה לבג"ץ בנושא פינוי המאחז, נכתב כי תבקש המדינה פרק זמן נוסף של חצי שנה להגשת עמדתה, במהלכה יוצג מסמך חסוי שיפרט את מכלול השיקולים העומדים בפניה בעניין אכיפת צווי ההריסה במקום.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, מותח ביקורת חריפה על תשובת המדינה, ועל התנהלותו של ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה, היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על פי גחמות של מדינות זרות. הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק באופן בררני וסלקטיבי. לא ייתכן שיש קבוצת אוכלוסייה הזוכה לחסינות מאכיפת החוק בגלל לחץ בינלאומי, בשעה שהחוק נאכף מול אוכלוסייה אחרת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברגבים מזכירים כי בעבר טענה המדינה בבג"ץ, כי תדחה את אכיפת החוק בחאן אל אחמר, מחשש שהדבר יניע הליך בבית הדין הבינלאומי בהאג.

"בהתנהלותה זו, משדרת מדינת ישראל כי היא אורחת בשטח, כאשר למעשה היא שולטת במרחב יהודה ושומרון פרק זמן ארוך יותר משל המנדט הבריטי והכיבוש הירדני גם יחד", מציין דויטש.

לסיום, אמר מנכ"ל תנועת רגבים: "הגיע הזמן לנהוג בשטח כבעלי הבית וכגורם הריבוני האחראי על אכיפת החוק במרחב, הן על פי הדין הבינלאומי, והן בהתאם לזכות ההיסטורית של מדינת ישראל על חבלי יהודה ושומרון".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button