מבזקיםפוליטי / מדיני

הקבינט המדיני ביטחוני נפרד מראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) קיימה היום (שלישי), אירוע פרידה מראש המטה לביטחון לאומי וראש המל"ל היוצא, מאיר בן-שבת, במשרד רה"מ בירושלים. הפרידה נערכה במעמד שרי הקבינט, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המוסד, דדי ברנע, סגן ראש השב"כ, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

בן-שבת (55) מסיים את תפקידו לאחר ארבע שנים בתפקיד היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי. לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, נכנס ד"ר איל חולתא.

ראש הממשלה, בירך את בן-שבת ואמר: "בפרשת השבוע, פרשת "ניצבים", כתוב: "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו". יש פה ארבע תכונות שמאפיינות אותך: הדבר הראשון, "כי קרוב אליך הדבר מאוד". יש לך תשוקה וזו טובת מדינת ישראל. זה בוער בכל גרם בגופך, אהבה עמוקה למה שטוב לישראל. בממלכתיות ובמסירות, תמיד לעשות את הדבר הנכון. "בפיך" מבטא את התבונה – בתוך ערימות הדיונים, תמיד ידעת לכנס את זה לשורה תחתונה חדה, פעם אחר פעם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מעל הכל – אני רוצה להתעכב על "בלבבך". מאיר, אתה גדלת במשפחה מרובת ילדים, 12 אחים ואחיות. כל התנאים היו נגדך. פעם אחר פעם, עם אהבה גדולה למדינה, עם ראש גדול ועם לב גדול, עשית עוד צעד ועוד מהלך נועז, תמיד אמרת 'הנני' והתייצבת למשימה. זה בא לידי ביטוי בצורה הכי מובהקת במשבר הקורונה. מישהו היה צריך לעשות זה, אז אתה עשית, והלב שלך ניכר. באמת לא רם לבבך, אף פעם, רק לראות את מה שטוב למדינה. זכינו בך, ואני בטוח שתמצא את הדרך לתרום עוד הרבה מאוד למדינת ישראל". הוסיף בנט.

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל היוצא, מאיר בן-שבת: "נקראתי לתפקיד באוגוסט 2017, עם תום כהונתי כראש המרחב הדרומי של השב"כ. התייצבתי אליו בחרדת קודש, מתוך הכרה בכובד האחריות ובגודל האתגרים וההזדמנויות. יחד עם עמיתיי פעלתי לביסוס ולחיזוק המטה לביטחון לאומי. ערכנו בו שינויים עמוקים. התאמנו את מבנהו ואת הרכב-אנשיו למציאות המשתנה ולאתגרים העדכניים. פיתחנו יידע, מיסדנו מנגנונים ויצרנו תהליכים כדי שנוכל לעמוד בייעוד שנקבע לנו בחוק: להיות גוף המטה לראש הממשלה ולממשלה בענייני החוץ והביטחון של מדינת ישראל."

"בארבע שנות עבודתי הייתי עד לאירועים היסטוריים, שותף להתרחשויות בעוצמה ובאינטנסיביות שספק אם היו בעבר. זכיתי להכיר אנשים מצוינים, לראות את פניה היפות של ישראל. ראיתי מקרוב את מנהיגינו ולצדם מפקדים, ראשי מערכות ומנהלים. כולם מעוררי השראה, אנשי חזון ומעש, חדורי תחושת שליחות עמוקה, מודעים לכובד האחריות שההיסטוריה הטילה על כתפיהם, לעתיד המדינה ולגורל הדורות הבאים. ראיתי אותם מביטים נכוחה אל המציאות, בוחנים ביסודיות, מתכננים בקפידה, מנווטים ומובילים באמונה, וביד רמה את המערכות החיוניות של המדינה, בשעות-מבחן וברגעי שיא. התרגשתי מביטויי-ההערכה, אולי אפילו הערצה, שנשמעו כלפי ישראל, מידי יום, מפי ראשי מדינות, נשיאים, שרים ורוזנים." המשיך בן שבת.

לסיום, אמר: "בעוד ימים אחדים יירד המסך מעל שנת תשפ"א, שנה עברית חדשה תתווסף למעגל החיים ולמניין השנים. אופיים של הימים הללו, נקבע כימי סיכום וחשבון. ב"ה, ישראל היא מדינה חזקה, ומצבה האסטרטגי טוב. הוא שברירי ומרובה אתגרים, אך בעזרת ה' יכול נוכל להם. אני אופטימי, לא רק משום שהאופטימיות טבועה בי, אלא משום שמדינת ישראל מוכיחה בכל רגע את היותה פלא גדול ועצום, בכל שטח ובכל תחום. אני אופטימי גם משום שמערכות המדינה לא קופאות על השמרים. הן דרוכות ומתוחות, נערכות אל הבאות, בחכמה ותבונה, בתעוזה וביצירתיות, תכונות שהפכו להיות חלק מהמטען הגנטי שלהן. ואני אופטימי משום שנצח ישראל לא ישקר".

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button