מבזקיםמשפטי/פלילי

פתיחת שנה"ל בחברה הערבית: ל- 9,000 תלמידים נפתחו תיקים במשטרה

בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים בחברה הערבית אמר עבדאללה חטיב, מנהל אגף בכיר חינוך במגזר הערבי במשרד החינוך, כי ל-9,000 תלמידים בגילאי 12-18 בחברה הערבית נפתחו תיקים במשטרה וכי 121,700 תלמידים בגילאי 6-18, המהווים כ-52% מכלל התלמידים בחברה הערבית, מוגדרים כתלמידים בסיכון גבוה. לדברי חטיב צריך להציל את החיים של אותם התלמידים ולשם כך יוצמד לכל תלמיד חונך אישי שילווה אותו וייתן מענה לצרכיו הלימודיים. עוד אמר חטיב כי המשפחה היום בחברה הערבית השתנתה. "צריך להעלות את המודעות של ההורים לחינוך של ילדיהם. חלק מההורים לא מתעניינים בלימודים של הילדים שלהם".

בסקירה עדכן חטיב כי במערכת החינוך בחברה הערבית 288,768 תלמידים, 231,768 תלמידי א' עד יב' ו- 56,837 תלמידי גן. 30,297 תלמידים ב-558 בתי ספר קיבלו מחשבים בשנת הלימודים החולפת.

שיהאב אלדין, נציג מועצת התלמידים והנוער הארצית: "ביומיים האחרונים איבדנו ארבעה בני נוער בעקבות האלימות בחברה הערבית. איך אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים בזמן שהחברים שלנו נהרגים? התלמידים מפחדים ללכת לבית הספר מחשש שיהרגו. בתי הספר הפכו למקומות אלימים מלאים בנשקים. צריך שומרים בבתי הספר ומכשירים שיעזרו לזהות אם יש לתלמידים נשקים. אין לנו תנועות נוער ואין תקציבים. הנוער הערבי שוכח את חלומותיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ שרן השכל יו"ר ועדת החינוך, אמרה כי הוועדה תקיים דיון חירום בעניין האלימות במערכת החינוך במגזר הערבי בעקבות הנתונים שעלו בישיבה. "אנחנו פותחים את שנת הלימודים כסדרה ויש פה מגזר שלם של תלמידים שפוחדים לקום בבוקר וללכת לבית הספר. יכול להיות שצריך להציב מגנומטרים בכניסה לבתי הספר".

ח"כ עלי סלאלחה (מרצ) אמר כי החינוך הערבי לא יתקדם כל עוד הרשויות המקומיות הערביות קורסות. "אין לנו מרכזי תרבות ואין לנו את כל הפונקציות שיכולות לעצב את דמותו של התלמיד הערבי. התלמיד ישוטט ברחוב אם לא יהיה לו מה לעשות. צריך לתת את הדעת איך מחזקים את המועצות המקומיות ואת בתי הספר, בתי הספר נמצאים במצב קטסטרופלי כשבכל כיתה לומדים בין 35 ל-40 תלמידים".

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button