מבזקיםמשפטי/פלילי

20 דקירות סכין, 110 מהלומות במערוך: אביעד משה הורשע בניסיון רצח של שירה איסקוב

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע לפני זמן קצר (רביעי) את אביעד משה בניסיון רצח של שירה איסקוב ב-20 דקירות סכין מטבח וב-110 מהלומות במערוך. ההרשעה ניתנה בפני שירה איסקוב עצמה, שנכחה באולם.

בית המשפט הרשיע את משה גם בהתעללות בבנו הפעוט, זאת משום שצפה במעשיו. זו פסיקה תקדימית של בית המשפט, שכתב בהחלטה כי "אף שהמעשים לא נעשו בו- הם פוגעים בנפשו".

בסיכום פסק הדין נכתב: "די בעובדות בהן הודה הנאשם, בדבר האופן מעורר הפלצות בו תקף את המתלוננת, בעשרות רבות של מהלומות מערוך לגופה ובעיקר לראשה, בדקירות סכין רבות שכוונו לפלג גופה העליון ובחניקתה, כדי ללמדנו על כך שהתגבשה בליבו של הנאשם כוונה להמית את המתלוננת, וכי במהלך האירוע הוא פעל בכל מאודו על מנת להוציא כוונה זו אל הפועל. הראיות הרבות בתיק זה ובראשן הקלטת האירוע כולו בטלפון הנייד של הנאשם, תוך תיעוד מצמרר ובלתי נתפס של האירוע בזמן אמת – כאשר ניתן ממש לשמוע את קור רוחו של הנאשם אל מול זעקותיה ותחינותיה של המתלוננת ואל מול בכיו וצרחותיו של בנו הפעוט – מחזקות עשרות מונים את המסקנה כי מדובר בנסיון לרצח, ואינן מותירות כל ספק באשמת הנאשם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכי הדין מורן גז, אבי ביטון ומיטל אולק אמויאל מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) התייחסו להכרעת הדין: "בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם אביעד משה בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום של נסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, וכן בסעיף אישום תקדימי של התעללות בקטין או בחסר ישע. בית המשפט דחה פה אחד את כל טענותיו של משה כי לא הייתה לו כוונה לרצוח וקבע, כי הנאשם היכה את המתלוננת באופן שמלמד על כוונה אחת- לרצוח אותה. בנוסף, קבע בית המשפט באופן תקדימי, כי הגדרת ההתעללות הינה דינמית והיא יכולה להתקיים גם ללא מגע פיזי. בית המשפט ציין בהכרעת הדין, כי מדובר במקרה כה מובהק, שבו התעללות נפשית בקטין יכולה לקום גם כאשר המעשים אינם נעשים כלפי הקטין עצמו."

"בית המשפט הלך צעד משמעותי לעבר נפגעי העבירה והעביר מסר חד וברור, לפיו הוא לא יסבול אלימות כלפי נשים וילדים", סיכמו.

Back to top button