חדשות הארץמבזקים

ראשי רשויות ביו"ש במשמרת מחאה: לבנט אין מנדט לייבש את ההתיישבות

ראשי רשויות מיהודה ושומרון הגיעו היום (שלישי) לנמל התעופה בן גוריון, לפני טיסתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, וקיימו במקום משמרת מחאה נגד ייבוש הבנייה בהתיישבות. הם מחו על שינויים מדאיגים בהיקף אישורי הבנייה שמתכננת ממשלת בנט ובמרכזם הקפאת כ-4000 תכניות בנייה מוכנות.

ראשי הרשויות מפצירים בבנט לשנות באופן חד וברור את המדיניות בה החלה ממשלתו ביחס לבנייה ביהודה ושומרון. החשש הוא כי בביקור בארה"ב המדיניות תתקבע ואף תחריף.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר כי: "ממשלה נבחנת במעשים ולא בדיבורים. נכון להיום אין בניה, אין התפתחות ויש הרס. אנחנו קוראים לך בצאתך לארצות הברית לזכור מאין באת ותגיד לאמריקאים שאתה משנה כיוון ומתכוון לבנות לפי הצורך. יש לאשר את כל תכניות הבניה המוכנות ביהודה ושומרון , לפתח כבישים, לפתח תשתיות. זאת המחויבות שלך כראש ממשלה ביהודה ושומרון" .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר: "הגענו לנתב"ג, ממש לפני שראש ממשלת ישראל ממריא לארה"ב, כדי שלא ישכח את ההתיישבות. נכון לרגע זה לצערי הרב יש לנו שמונה חודשים עם אפס תכניות שהוגשו בוועדות מת"ע, יש לנו אפס שיווקים ויש השתלטות פרועה של פלשתינים על שטחי C. את המגמה זו אנחנו נעצור בכל דרך אפשרית"

ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן אמר כי: "ראש הממשלה בנט, תסתכל לנו בעיניים. אנחנו במערכה על ארץ ישראל ואתה יודע זאת היטב. במערכה על ארץ ישראל בלי התיישבות ובלי המשך תנופת הבנייה אי אפשר להתקדם לשום מקום . אין דבר כזה לעשות הפסקה. כשעושים הפסקה, זה ללכת אחורה. אנחנו דורשים שתמשיך את הבנייה".

ראש מועצת קדומים חננאל דורני הוסיף ואמר כי: ""הבניה וההתפתחות ביו"ש ימשיכו גם בלעדיך בנט. זה ייזכר לדראון שבמשמרת שלך לא הייתה התקדמות בהתפתחות ביו"ש".

ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי אמר כי: "אדני ראש הממשלה, הגענו לכאן היום לומר לך בצורה ברורה שלא משתמעת לשתי פנים: אתה שבאת מהימין האידיאולוגי וחשובה לך ההתיישבות. תוכיח לנו שאתה לא ראש ממשלה בובה מהלכת שמשחקים איתך. תוכיח מנהיגות. תן לנו את מה שמגיע לנו".

ראש היישוב היהודי בחברון, הרב הלל הורוביץ הוסיף גם כי: "דקות לפני שאתה יוצא עכשיו לוושינגטון, באנו להזכיר לך שרוב העם היהודי תומך בהתיישבות ביהודה ושומרון, רוב עם היהודי רוצה לראות מיליון יהודים שגרים ביהודה ושומרון זה בידיים שלך".

מחאת ראשי רשויות יו"ש נגד בנט
צילום: דוברות מועצת בנימין
מחאת ראשי רשויות יו"ש נגד בנט
צילום: דוברות מועצת בנימין
Back to top button