מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה אחסאן דקסה נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "הגולן והחרמון"

אלוף-משנה אחסאן דקסה נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "הגולן והחרמון" במקומו של אלוף-משנה אורן שמחה אשר כיהן בתפקיד זה בשנה האחרונה ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד חטיבת הנח״ל.  טקס החילופים נערך הערב (שני), במחנה "סער", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן: ״אורן, אתה מפקד שהולך בראש. בשנה האחרונה עמדת על משמר הבשן. בחיבורך לרגבי הגולן, בגישתך ההתקפית, בניסיונך תחת אש ובחיוכך הרחב, השארת חותם עמוק בכולנו. טביעות אצבעותייך ועקבות מגפייך ניכרות היטב בכל מסיל, גבעה וטרסה. לילות כימים בשלג החרמון ובבוץ רמת הגולן, בהערכות סיזיפיות אל מול חיזבאללה בכוננויות השונות, בפיצוח תשתיות טרור וסיכולן, בדחיפה ובפיקוד על מבצעים התקפיים ייחודיים. השארת חותם וצריבה בל תשכח בדור הפיקוד הצעיר של צה"ל, שזכו לבית ספר מקצועי וניצחו, בשלל קרבות קטנים מזרחית לגדר, תחת פיקודך. אויבי ישראל במעגלים השונים ממשיכים לחצוב ב״קיר הברזל״ של ביטחון ישראל. זהו אתגר ענק, שיחייב אותך אחסאן, ליכולת הבנה והסבר, ליוזמה התקפית, לשכלול הגנה, לגישה ביקורתית ותובענות מקצועית בלתי מתפשרת. בטוחני שתוכל לאתגר, והרבה מעבר לו״.

טקס חילופי מפקד חטיבת "הגולן והחרמון"
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת ״הגולן והחרמון״ היוצא, אלוף-משנה אורן שמחה: "ביצוע מבצעים מאז היותי לוחם צעיר היו נשמת אפי, הם הסיבה לכך שפעם אחר פעם הארכתי את שירותי הצבאי והייתי נכון לעוד תפקיד. הם היו עבורי הרוח לתחושת העשייה, פיקוד וההשפעה על ביטחון מדינת ישראל. אני מוקיר תודה ומעריך על כך שגם בתפקיד זה זכיתי לבצע פעילות מבצעית רבה ולהרגיש שוב במרחב הנוחות שלי. אחסאן ידידי, כל הטוב הזה עובר עכשיו לאחריותך, אני שמח שאתה הוא האיש למשימה. אדם ומפקד מרשים שמגיע עם ניסיון וסל כלים רחב. אני משוכנע שתצעיד את החטיבה בהצטיינות בדיוק כפי שעשית בכל התפקידים שלך עד כה. זכור, לכאן נשואות העיניים ממרחק עשרות קילומטרים, מישראל, מסוריה ומלבנון, כולם מביטים אל עבר ההר המתנשא אל על".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקד חטיבת "הגולן והחרמון"
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת ״הגולן והחרמון״ הנכנס, אלוף-משנה אחסאן דקסה: "בשנתיים האחרונות הייתי שותף למאמץ ההתקפי בזירה הצפונית. ראיתי מקרוב כמה המציאות משתנה במהירות שנדמית כבלתי הגיונית ועד כמה היא נפיצה, לפעמים נדמה שאתה נרדם בלילה ובבוקר מתעורר למציאות חדשה. מכאן מוטלת על כולנו אחריות גדולה. החובה להיות חדים, מוכנים, וחזקים בהגנה ולא פחות חשוב להיות מוכנים לסכל איום בטרם הוצאתו נגד אזרחים או חיילי צה"ל. חברי אורן, אתה קצין יוזם והתקפי, שהצליח להטביע חותם גם בתקופה של שנה בחטיבה, תודה על חפיפה אמתית וכנה, אני מאחל לך את מלוא ההצלחה בחטיבת הנח"ל".

קורות חייו של אלוף-משנה אורן שמחה: נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1998 לשייטת 13 .
2007-2016 – שירת בתפקידי פיקוד בשייטת 13 .
2016-2018 – שירת כמפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח״ל.
2018-2020 – שירת כמפקד חטיבת המילואים ״עציוני״.
2020-2021 – שירת כמפקד חטיבת ״הגולן והחרמון״.
אלוף-משנה אורן שמחה בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני בלימודי ביטחון מטעם אוניברסיטת חיפה. שמחה נשוי ואב לשלושה.

טקס חילופי מפקד חטיבת "הגולן והחרמון"
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה אחסאן דקסה: נולד בשנת 1983 והתגייס בשנת 2001 לחיל השריון.
2012-2014 – שירת כסגן מפקד גדוד ״עוז״ בעוצבת ״סער מגולן״.
2014-2016 -שירת כקצין אגף המבצעים בעוצבת ״סער מגולן״.
2016-2018 – שירת כמפקד גדוד ״געש״ בעוצבת ״סער מגולן״.
2018-2019 – שירת כמפקד גדוד ״שלח״ בחטיבת ההכשרות של חיל השריון (חטיבה 460).
2019-2021 – שירת כקצין המבצעים של פיקוד הצפון.
אלוף-משנה אחסאן דקסה בעל תואר ראשון למשפטים מטעם הקריה האקדמית אונו. דקסה נשוי ואב לשלושה.

טקס חילופי מפקד חטיבת "הגולן והחרמון"
צילום: דובר צה"ל
Back to top button