מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ לפיד נפגש עם מקביליו מיוון וקפריסין: "הברית הזו היא נכס אסטרטגי לכולנו"

שר החוץ יאיר לפיד אירח היום (ראשון) את שר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס ואת שר החוץ של קפריסין ניקוס כריסטודולידס לפגישה משולשת. שרי החוץ דנו בפגישתם ביצירת בסיס להרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות במגוון נושאים, החל במאבק בנגיף הקורונה, יצירת קואליציות בתחום האנרגיה ועד האתגרים המשותפים שמביא איתו משבר האקלים. בתום הפגישה התקיימה הצהרה משותפת של שרי החוץ.

שר החוץ לפיד אמר: "אני רוצה לברך אתכם, חבריי, ניקוס דנדיאס וניקוס כריטודולידס, על ביקורכם בישראל. זאת הזדמנות עבורי להודות לכם על הצעת הסיוע בזמן השריפות בירושלים בשבוע שעבר. ב-1940 אמר הנשיא פרנקלין ד. רוזוולט, שכאשר הבית של השכן שלך עולה באש, אתה משאיל לו את הצינור המים שלך. אז פה בינינו, אנחנו משאילים מטוסים. כשביקשתי משניכם עזרה בשבוע שעבר, לא היססתם, פשוט אמרתם כן. הסכמנו שאת הפרטים נסגור אחר-כך. זאת חברות אמיתית. וזאת חברות שבנויה על יסודות עמוקים של ערכים משותפים."

עוד אמר לפיד: "בפגישתנו היום דנו בנושאים איסטרטגיים משותפים: אתגרים והזדמנויות בטווח המיידי והארוך, המקומי והגלובלי. כשאנחנו עומדים בפני אתגרים, אנחנו יותר חזקים כשנחנו ניצבים מולם ביחד. כשאנחנו ניצבים בפני הזדמנויות, אנחנו יכולים לממש אותן יותר טוב ביחד. חבריי, הברית הטרילטרלית הזאת היא נכס אסטרטגי לכולנו. היא מחזקת את הכלכלה שלנו, הביטחון שלנו, המעמד הבינלאומי שלנו. היא חלק אינטגרלי ממשהו גדול יותר. חלק אינטגרלי משינוי שקורה פה באזור. היא ברית מתונה, פרגמטית וצופה פני עתיד. היא ברית של קבוצה הולכת וגדלה של מדינות שעובדות יחד עם חזון משותף. מאיחוד האמירויות ובחריין במפרץ, מרוקו בצפון אפריקה, מצרים וירדן במזרח התיכון, קפריסין ויוון בים התיכון, ועוד מדינות שמצטרפות כל הזמן. מדינות שיכולות וגם משתפות פעולה: באנרגיה ויזמות, סחר ופיתוח, תרבות ותיירות. אנחנו תומכים אחד בשני ברגעי משבר ומשתפים פעולה בפורום הגז, והכי חשוב- חולקים חזון לעתיד. זאת הדרך לעתיד ישראל, לים התיכון, למזרח התיכון ולצפון אפריקה. בפעם הבאה שניפגש פה בירושלים, או באתונה או ניקוסיה, אני מאמין שיצטרפו אלינו חברים מעוד מדינות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מירי שמעונוביץ
Back to top button