בריאותמבזקים

חייו של ילד ניצלו לאחר ניתוח להוצאת צעצוע שנתקע בפיו

משחק תמים של שני אחים כמעט והסתיים אסון. שקד קליין בן ה-4.5 מראש העין, שיחק עם אחותו הקטנה בביתם והגיע למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, לאחר שצעצוע נתקע לו בחלל הלוע.

צוות המחלקה לרפואה דחופה (מיון) שקיבל את שקד, העבירו בדחיפות לחדר הניתוחים, לצורך הוצאת הגוף הזר. שקד שוחרר לביתו כשהוא מרגיש טוב, לאחר שהפרוצדורה הושלמה בהצלחה.

לדברי ד"ר מירב סוקולוב, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן גרון במרכז שניידר: "שקד הגיע לחדר הניתוח במצב מסכן חיים, כשצעצוע תקוע לו בחלל הלוע. האתגר הטיפולי היה גדול במיוחד מאחר ושקד לא יכל לפתוח את הפה, ובעצם קשה היה לדעת לאיזה עומק הגיע הצעצוע. מאותה הסיבה, לא ניתן גם היה להנשימו דרך הפה, מה שדרש התערבות מיוחדת של המרדימה ד"ר שינקין. שקד הורדם ועבר הליך מורכב שבסיומו הצלחנו להוציא את הצעצוע מהפה. במצב בו הגיע שקד ייתכנו סכנות חמורות כגון- קריעה של החיך, פגיעה בכלי דם גדולים בצוואר, שאיפה של הגוף הזר או בליעתו. אני והצוות הרפואי בחדר הניתוח הבנו שעלינו לפעול בדחיפות ובזהירות גבוהה על מנת לחלץ את הגוף הזר מפיו של שקד מבלי לגרום לנזק. אנו שמחים שהמקרה הסתיים בשלום, ומבקשים להתריע בפני הורים על הסכנות הגדולות הטמונות במשחקים שבבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שניידר

לדברי טפי קליין, אמו של שקד: "שקד היה בבית בחופשה מהגן ושיחק עם אחותו ב'רופאה וחולה' עם צעצוע שעושה קישוטים לשיער. בקצה הצעצוע יש מעין וו, אותו הכניסה אחותו הקטנה של שקד לפיו 'לצורך בדיקה'. הוו נתקע בפיו של שקד וכך באמצע יום יפה הגענו בהיסטריה לבית החולים, לרופאים אמיתיים למרבה האירוניה. אנו מודים לצוות מרכז שניידר שטיפל בשקד באופן מיידי והציל את חייו, ומבקשים מכל ההורים להיות זהירים במיוחד ולא להסיר את העיניים מהילדים, כי בשנייה אחת משחק תמים עלול להפוך לחלום בלהות".

צילום: דוברות שניידר
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח