חדשות הארץמבזקים

לקראת פתיחת שנת הלימודים: אושר מתווה העבודה של מערכת החינוך

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את מתווה העבודה של מערכת החינוך בסימן הקורונה לשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ב. המתווה נשען על עקרון היסוד שמבטיח למערכת החינוך שגרה ורצף של הלמידה והמשך מיקוד העבודה בצמצום הפערים שנפערו בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי. הלימוד ייעשה תוך שמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך והקפדה על כללי הבריאות.

המתווה הוא פרי עבודה של שותפות והסכמות משותפות עם משרדי הבריאות והאוצר והשלטון המקומי. הפעלתו במערכת החינוך כפופה לתיקון התקנות ולאישור קבינט הקורונה.

המתווה מבטיח את בריאות התלמידים וצוותי החינוך באמצעות שש שכבות של פעולות הגנה:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. בדיקות סרולוגיות: הבדיקות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד. הבדיקות יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה תפתח כבר מחר (9.8), ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים (1.6 מיליון תלמידים). הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד.

  2. בדיקות מהירות לאיתור קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, הבדיקות יסופקו חהורים ויבוצעו על ידם, הנחיות יצאו בהמשך. הבדיקה תתבצע ל- 1.9 מיליון תלמידים כ-48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים.

  3. מודל "כיתה ירוקה": המודל יפעל רק בבית ספר שבו התגלה חולה מאומת. החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו היתר יעברו בדיקות קורונה, מי שימצא חולה יבודד ומי שימצא שלילי יחזור ללימודים וייבדק בכל יום לאורך 7 ימים. מי שיימצא חולה – ייכנס לבידוד, מי שיימצא שלילי – ישוב ללימודים. תלמידים ועובדי הוראה שלא ירצו להיבדק – יקיימו בידוד לפי מודל הקיים היום. המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר בחברה החרדית שחוזרים ללימודים מחר (9.8) והוא יתרחב בספטמבר גם לבתי הספר בחברה הערבית, שצפויים ללמוד באופן מלא. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת החלטות, ובהמשך הוא יתרחב ליתר בתי הספר.

  4. מגן חינוך: יתבצעו בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים.

  5. אורחות חיים: עטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, למידה במרחבים פתוחים, המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי (משל"ט) המנטר את נתוני התחלואה בכלל מערכת החינוך. כל זאת לצד המאמץ הלאומי לחיסונים שמתבצע בימים אלה.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים".

צילום: freepik
Back to top button