חדשות הארץמבזקים

דובר מועצת בנימין ללשכת רה"מ: הנתונים שפרסמתם אינם נכונים

דובר מועצת בנימין בבדיקת עובדות ללשכת רה"מ על ייבוש הבנייה בהתיישבות: מאז שעות הבוקר (ראשון), מנסים בלשכת בנט לטעון כאילו המספרים של ייבוש הבנייה שטוענת מועצת בנימין, שונים מהמציאות וחלקם לא היו מוכנים לישיבת מועצת התכנון העליונה.

דובר המועצה, יהודה עמרני מגיב לטענות במפורט ומזמין את לשכת בנט להתקשר ולהיוודע למספרי התכניות שלא אושרו ביישובי המועצה.

תגובת דובר המועצה כפי שצייץ בעמוד הטוויטר שלו: "לשכת רה"מ טענה שהמספרים שהבאנו על אי מתן אישורי בנייה לא נכונים. טענת רה"מ היא כי תל ציון, נריה, נחליאל ומצפה דני עדיין בהכנה במנהל האזרחי. בבדיקה חוזרת מצאנו כי ביישוב נריה, 168 יח"ד עברו ועדת התנגדויות ומוכנות למתן תוקף – כלומר עבר הכל, בתל ציון כל ההליך במנהל הסתיים ומחכה לאישור להפקדה שהייתה אמורה להיות במת"ע הקרובה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר המועצה אף הוסיף כי: "ביישוב עלי ישנם 629 יח"ד שהסתיימו ומוכנים לאישור מהתאריך 6.7.21. לגבי מצפה דני הוא ציין כי היישוב מוכן להסדרה עם גיבוי משפטי וממתין רק לאישור במת"ע הקרובה."

בהמשך לנתונים המספריים הודף עמרני את טענות ראש הממשלה שלכאורה לא ידע על התכניות: "כבר 4 ימים שאנחנו זועקים על אישורי הבנייה האלו. הם אפילו פורסמו בפירוט בתקשורת. אז הוא (בנט) כבר כן ידע עליהם! ידע שהם מוכנים למת"ע ולמרות זאת החליט לא לקדם אותם אלא ללכת ולטעון שהמספרים שמסרנו לא מדויקים. נציגי הלשכה יכולים להרים טלפון אחד למועצה. אני זמין. אחבר למי שצריך."

בצהרים קיימו ראשי רשויות ביו"ש מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים תחת הכותרת "בנט מייבש את ההתיישבות". הם תקפו את אישורי הבנייה הנרחבים לערבים שלהם הוענקו 1,000 יחידות דיור במקומות המסכנים את האינטרס של מדינת ישראל. ראשי המועצות ציינו כי לראשונה תולה הממשלה בנייה ליהודים בבנייה לערבים והזהירו מפני התקדים.

מועצת בנימין מגיבה לבנט
צילום: מועצה אזורית בנימין

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח