מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ לפיד: הוריתי לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל

שר החוץ יאיר לפיד אמר הערב (שבת) בתגובה לחתימת נשיא פולין על חוק השבת הרכוש (החוק הפולני) כי "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן. השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה. משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו. כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה. זה לא ייעצר כאן."

לפיד הוסיף, "אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה בהמשך. פולין הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית, לא ליברלית, שאינה מכבדת את הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית. לעולם אסור לשתוק. ישראל והעם היהודי בוודאי לא ישתקו."

קרדיט: עידו רימון

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. יש לי שאלה קשה שאין לי תשובה ברורה עליה.
    הפולנים רוצים לבטל את הזכות הטבעית שלי לדרוש את החזרת הרכוש של משפחתי שנגזל והוחרם בתקופת מלחמת העולם השניה בפולין. זה נשמע לא צודק ולא הוגן. האם זה מקביל לדרישה של הפליטים הערבים שנטשו/ברחו מבתיהם בישראל בתקופת מלחמת השחרור והם דורשים את החזרת רכושם? אולי אם היינו ״מוותרים״ לפולנים היינו מחזקים את עמדתנו הציבורית והבינלאומית ביחס לדרישות הערבים? אולי עדיף להיות חכם מאשר להיות צודק?

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח