מבזקיםמשפטי/פלילי

באר שבע: אם וארבעת ילדיה מואשמים בחטיפת וניסיון רצח בת משפחתם

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חמישה נאשמים- אם וארבעת ילדיה, כשאחד מהם קטין בן כ-16, המייחס לכל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה לשם רצח או סחיטה, איומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין, כליאת שווא, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ועוד, כל זאת כלפי בת משפחתם בת ה- 17.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ליאת לוי סיגל, הנאשמת (47) הינה אמה של המתלוננת- קטינה בת כ-18, ושאר הנאשמים הם אחיה של המתלוננת (בני 20,19 ו-16) ואחות בת 24. על רקע אלימות שהפעיל כלפיה אחד הנאשמים, משום שלטענתו היא אינה הולכת עם כיסוי ראש, שהתה המתלוננת במסגרת חוץ ביתית, עד שברחה משם בלי טלפון נייד, פגשה באדם שאינה מכירה, ביקשה ממנו שיחת טלפון ובהמשך, שהתה בביתו בבאר שבע.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים קשרו קשר לחטוף את המתלוננת במטרה לאיים עליה, חייגו פעמים רבות אל מכשיר הטלפון של אותו אדם, ככל הנראה כדי להתחקות אחר מקום הימצאותה של המתלוננת, וגם אמה של הנאשמת או מי מטעמה התקשרה, הציגה את עצמה כשוטרת, אמרה, כי המשטרה מחפשת את המתלוננת כדי להשיבה אל הוריה וביקשה את כתובתו. האדם מסר את כתובתו, אך בשל העובדה שהשיחה עוררה את חשדו, ביקש כי השוטרים אשר יגיעו לביתו, יגיעו על מדים כדי שיוכל לזהותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב- 18 ביולי, במסגרת הקשר ולשם קידומו, הגיעו הנאשמים כשברשותם סכין משוננת באורך 35 -40 ס"מ, והמתינו למתלוננת בסמוך לחדר המדרגות בכניסה לבניין. כאשר הבחין אחד הנאשמים במתלוננת נכנסת לבניין, חסם באמצעות ידו את פיה של המתלוננת, דקר אותה בבטנה וברח מהמקום. כעבור מספר שניות, שלף נאשם אחר את הסכין מבטנה של המתלוננת וברח מהמקום גם כן.

המתלוננת יצאה מהבניין לכיוון הכביש, כשהיא פצועה ומדממת, על מנת להזעיק עזרה ופגשה באמה, כשהיא מתקרבת אליה, בצורה מאיימת. המתלוננת ניסתה לברוח, אך נפלה על ברכיה והנאשמת אחזה בה משערות ראשה וגררה אותה על הכביש. במקביל, הגיעו חלק מהנאשמים ברכב ודחפו את המתלוננת בכוח למושב האחורי. עוברי אורח אשר הבחינו בנעשה, חייגו למוקד 100 ואמרו לנאשמים להניח למתלוננת, אך הנאשם אמר להם בתגובה "אם תתקרבו לא יהיה לכם טוב" או מילים בדומות לכך.

בהמשך, ברחו הנאשמים מהמקום ברכב ובמהלך הנסיעה, הורתה אמה של המתלוננת לבנה לפרק את לוחיות הרישוי מהרכב כדי להקשות על זיהויו. בעוד המתלוננת בוכה, הורה לה אחיה להיות בשקט, חנק אותה, נתן לה אגרופים לעינה ותקף אותה באמצעות ידית של סכין, כאשר אח אחר הורה לה לא לצעוק ואילו אחותה אמרה לה "עשית לנו פאדיחות במשפחה" או מילים בדומה לכך. לאחר מכן, עצרה האחות את הרכב, נטלה מוט עץ באורך 60-70 ס"מ וחבטה בראשה של המתלוננת. אח אחר הרים את חולצתו על מנת שהמתלוננת תראה כי ברשותו אקדח. הנאשמים המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לדירתו של אחד הנאשמים בב"ש, שם הורתה לה אמה לשטוף ידיים כיוון שאלו היו מגואלות בדמה. לאחר מכן קילחה אותה, מרחה קפה שחור על פצע הדקירה כדי להפסיק את הדימום והביאה למתלוננת בגדים אחרים.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים לקחו את המתלוננת לבית החולים "סורוקה" ואיימו עליה שעליה לומר כי היא נפלה או שחבר שלה דקר אותה ושאם תפליל אותם, ימצאו אותה מיד לאחר שישתחררו מהכלא. עם הגיעם לבית החולים, בזמן בדיקת הרופא בסורוקה, מסרה המתלוננת לרופא כי נפלה על גדר וזאת בשל פחדיה מהנאשם אשר נכח באותה עת בחדר הבדיקה. לאחר שהתבקש לצאת, סיפרה המתלוננת לרופא כי נדקרה על ידי משפחתה.

בכתב האישום צוין, כי "הנאשמים במעשיהם, בצוותא חדא, חטפו את המתלוננת כדי לאיים עליה, תוך שהם מסתייעים ברכב לביצוע פשע, תקפו אותה וגרמו לה חבלות של ממש, עשו מעשים בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, ניסו להניע את המתלוננת שלא תמסור הודעה בחקירה על פי דין, איימו עליה בפגיעה שלא כדין בגופה או בחירותה בכוונה להפחידה וכלאו את המתלוננת שלא כדין. כן הנאשם 2 גרם למתלוננת חבלה חמורה בכוונה להטיל בה מום או נכות או חבלה חמורה ונהג ללא רישיון נהיגה תקף. כמו כן, הנאשמת 1 תקפה את המתלוננת בהיותה קטינה שהנאשמת אחראית עליה".

התיק נחקר בתחנת באר שבע. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח