כלכלהמבזקים

מחר: הביטוח הלאומי ישלם מענק לימודים ל- 238,500 ילדים

לרגל פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב בעוד כשלושה שבועות, הביטוח הלאומי משלם כבכול שנה את מענק הלימודים למשפחות שבראשן הורה עצמאי (חד הוריות), ולמשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק (זקנה), או שאירים. המענק בא לסייע למשפחות ברכישת ציוד לבתי הספר לקראת שנת הלימודים החדשה.

סכום המענק הוא 1,021 ש"ח עבור כל ילד בגיל 6 עד 18, והוא משולם עבור ילדים שנולדו מ-1.1.2004 עד 31.12.2015 המענק ישולם לחשבון הבנק של הזכאים מחר, יום שלישי העשירי באוגוסט. .    
           
השנה יקבלו את המענק כ- 104,000 משפחות שבראשן הורה עצמאי עבור 170,000 ילדים, וכ- 18,200 משפחות ברוכות ילדים המקבלות קצבאות קיום, עבור 68,500 ילדים. העלות הכוללת של תשלומי המענק היא כ-243 מיליון ש"ח.
 
מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, אמר: "הביטוח הלאומי משלם באופן אוטומטי מענק לימודים מדי שנה ישירות לחשבון הבנק של מרבית המשפחות הזכאיות, מבלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא בירוקרטיה מיותרת. באלה הימים נשלחים לטלפונים הסלולריים של המשפחות מסרונים מפורטים לגבי המענק, שנועד להקל עליהן לרכוש לילדיהן את הציוד והכלים הנדרשים לקראת פתיחת שנת הלימודים. בנסיבות הקיימות, מענק הלימודים מצטרף לכלל השירותים הניתנים לתושבי המדינה ע"י הביטוח הלאומי. ערב חגי תשרי אבקש לאחל חג שמח לבית ישראל, ולכול התלמידים שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

צילום: freepik
Back to top button