מבזקיםמשפטי/פלילי

עשרות ציפורים בשווי של מאה אלף ש"ח נתפסו בביתו של חשוד פלסטיני צפונית לירושלים

חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב חוף הובילה לפעילות מבצעית הלילה (שני) של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, פקחי רשות הטבע והגנים ביחידת קמ״ט שמורות טבע במנהל האזרחי, אח"מ וכלבני מג"ב, מת״ק עוטף ירושלים בביתו של חשוד בגידול וצייד לא חוקי של ציפורים מוגנות בעיירה הפלסטינית ענאתא.

במהלך החיפוש נמצא בחדר בביתו של החשוד מספר רב של כלובים ובתוכם 40 ציפורים מוגנות מסוג חוחית. 6 מתוכן חוחיות לבנות הנחשבות לזן נדיר ובנוסף נתפסו ביצים של החוחיות המוגנות שמקומן בטבע. סך הכל, השווי המוערך של הציפורים שהוחזקו באופן לא חוקי הוא כ-100,000 ש"ח. בהמשך החיפוש בבית הכלבה 'ניקה' של מג"ב סימנה תיק שחור אשר בתוכו נתפסו נשק מסוג M-16, מחסנית מלאה בכדורים ושלוש חבילות של כדורי 5.56.

צילום: דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים

החשוד, בשנות ה-30 לחייו תושב ירושלים (תעודת זהות ישראלית) הועבר לחקירה במג"ב עוטף ירושלים וברשות הטבע והגנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארז ברוכי ממונה אכיפה מחוז יו״ש קמ״ט שמורות טבע במנהל האזרחי, אמר: ״החוחית היא חיית בר מוגנת והחוק אוסר לצוד אותה, לסחור בה או להחזיקה. בזכות שירתה הייחודית, היקף תופעת הציד שלה חוצה מגזרים והסחר בה נרחב. המנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, פועלים לאתר חוחיות בשבייה ואנשים המחזיקים חוחיות בבתיהם שלא כחוק. החוחיות יועברו לאישוש ובדיקה לפני השבתם לטבע״.

צילום: דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים
צילום: דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים

Back to top button