מבזקיםצבא וביטחון

נסראללה מאיים: "כל תקיפה של ישראל בלבנון תיענה בתגובה ודאית"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, איים לפני זמן קצר (מוצ"ש) בנאום לרגל יום השנה לסיום מלחמת לבנון השנייה כי התגובה הבאה של הארגון יכולה להיות גם לעבר תל אביב. "בכל מה שקשור לתקיפות של חיל האוויר הישראלי, לבנון נהנתה משקט של 15 שנה. זה חסר תקדים מאז 1948.התגובה הבאה שלנו יכולה להיות גם לעבר תל אביב", אמר בהתייחס לתקיפה האווירית של חיל האוויר בדרום לבנון השבוע, לראשונה מזה מספר שנים.

לטענת נסראללה, ישראל נמנעה מלעשות זאת בגלל שחששה מעימות גדול עם חיזבאללה, וכי ההישג החשוב ביותר של מלחמת לבנון השנייה הוא יצירת מאזן אימה וכללי עימות ש"שומרים על לבנון".

עוד אמר נסראללה כי "מה שקרה בימים האחרונים חמור מאוד, דבר שלא קרה במשך 15 שנה. שוגרו רקטות שמקורן לא ידוע לקריית שמונה וישראל הגיבה בירי ארטילרי והותרנו את זה בידי הצבא ויוניפי"ל. אבל אחרי זה ישראל ביצעה שתי תקיפות מהאוויר באמצע הלילה. הכפרים והעיירות בזמן הלילה חוו מצב של פחד, יש נשים וילדים שישנו. יצאה הודעה מהצד שלהם שישראל תקיפה בשטחים פתוחים. ישראל חשבה שזה יעבור ככה בגלל המצב בלבנון – המשבר הכלכלי והמצב הממשלתי ושאפשר לחרוג מהכללים שהתקבעו מאז מלחמת לבנון השנייה. מבחינתנו לא היה מנוס מקבלת החלטה ולהגיב באופן התאם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה הזהיר ש"ישראל שלא תטעה שהמצב הפנימי בלבנון יגרום לחיזבאללה לא להגן על העם הלבנוני." עוד ציין כי "בפעם הבאה חיזבאללה יכול להגיב במקום אחר ולאו דווקא בהר דב."

נסראללה אמר כי "קבוצות מסוימות בלבנון מסייעות לאויב, בין אם הן יודעות זאת ובין אם לא, להשיג את מטרתו לפירוק ההתנגדות", והוסיף כי "התגובה האחרונה של חיזבאללה הייתה על התקיפה הישראלית בדרום לבנון. ולא על הרג שני הפעילים בסוריה. אנו שומרים לעצמם את הזכות להגיב על זה. כל תקיפה של ישראל בלבנון תיענה בתגובה ודאית".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. צילום: אל מנאר
Back to top button