מבזקיםספורט

גאווה ישראלית: לינוי אשרם זכתה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו

לינוי אשרם זכתה היום (שבת) במדליית זהב בתרגיל הקרב רב בהתעמלות אומנותית באולימפיאדת טוקיו.

הוועד האולימפי הרוסי הביע זעם על הענקת מדליית הזהב למתעמלת הישראלית ואמר: "כל העולם ראה את חוסר הצדק! הגיע לאברינה לזכות בזהב".

חבר הפרלמנט הרוסי, ויטלי מילונוב, הוסיף כי "היה מביש לראות את המתעמלת הישראלית, זה לא אתלטיקה, אלא התעמלות אמנותית. אני חושב שהיא הייתה צריכה לסרב למדליה, אחרת זה פשוט לא הוגן. הרוסים לא יעברו בשקט על שיפוט כזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המאמנת של האחיות אברינה, אירינה וינר, מתחה ביקורת אף היא על השיפוט ואמרה: "דינה לא הפסידה, היא ניצחה. למרבה הצער, השיפוט לא היה הוגן. דינה אברינה עשתה הכל בצורה נקייה, היא לא טעתה בתרגיל האחרון. לינוי אשרם, למרבה הצער, עשתה טעות בולטת. עם טעות כזו, היא לא צריכה להיות אלופה, בטח שלא אלופה אולימפית".

בישראל חוגגים

כנרת צדף, יו״ר איגוד ההתעמלות אמרה כי זהו " יום מטורף למשלחת הישראלית כאן בטוקיו. קשה לתאר במילים את התחושות והגאווה – לינוי אשרם הביאה לישראל מדליית זהב!!!
זוהי מדליית הזהב השניה של ענף ההתעמלות בטוקיו 2020, לאחר ההישג המרשים של ארטיום דולגופיאט בשבוע שעבר."

עוד הוסיפה כי "לינוי היא נכס לאומי והיא מביאה גאווה גדולה לישראל, לאיגוד ההתעמלות ולענף כבר שנים רבות. לינוי הרגישה את הציפיות של עם ישראל ואת הנטל על כתפיה ונלחמה בכל הכח כדי לתת את המיטב שלה. איגוד ההתעמלות המלווה את לינוי שנים רבות, גאה בה מאד ומודה לה ולמאמנת שלה איילת זוסמן על ההשקעה הרבה. אנו בטוחים כי לפני לינוי עוד שנות הצלחה והישגים משמעותיים רבים. גאווה גדולה גם מהביצועים של ניקול זליקמן שהגיעה למקום מכובד ותודה ענקית גם למאמנת שלה אלה סמופלוב. חשוב לציין גם את הישג הנבחרת האומנותית שהעפילה לגמר לאחר ביצועים מרהיבים הבוקר במוקדמות. כולנו מאחלים להן ולמאמנת אירה ויגדורצ׳יק הצלחה מחר".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך בערך על הזכייה של לינוי אשרם ואמר: "אני גאה ומתרגש לעמוד בראשה של עיר שיצאו ממנה 3 מדליסטים אולימפיים וספורטאים מצטיינים. אני גאה בלינוי שהוכיחה מקצועיות, התמדה ונחישות והביאה לנו עוד הישג היסטורי.

בימים אלה סיימנו לתכנן את מרכז המצוינות לספורט הישגי, בהשקעה חסרת תקדים שיהפוך לבית לכל הספורטים בתחום הג׳ודו, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית. ראשון לציון הפכה למעצה אולימפית ואנחנו ניתן ונתמוך בספורטאים שלנו לאורך כל הדרך."

צילום: עודד קרני

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי על הזכיה במדליית זהב של לינוי אשרם: "אישה ישראלית ראשונה עם מדליית זהב אולימפית. מתעמלת זהב. כולנו מסתכלות עלייך ולוקחות דוגמה. כל אחת מסתכלת עלייך ורואה כמה כשרון, כמה כח, כמה אומץ, כמה נחישות, כמה אישיות. כל אחת מאתנו מסתכלת עליך ורואה כמה רחוק אפשר להגיע. תודה לך אלופה".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים ויו"ר ועדת התרבות והספורט בשלטון המקומי הגיב על הזכייה ואמר: "ברכות ללינוי ולארטיום גם מגבעתיים. זכיה במדליות אולימפיות ממדינה בה הספורט(חוץ מכדורגל וכדורסל) מענין מעטים וזוכה לחשיפה מזערית, זה הישג כפול ומכופל. לכל אחד מהם מאמנים/ות אנונימיים, אנשים שנמצאים איתם שנים רבות, מעורבים בכל דבר ובעלי השפעה מכרעת על חייהם וביצועיהם."

"הייתי שם שנים, כשחקן כמאמן וכיו״ר איגוד. את מה שהספורט נותן, בפרט בענפים אישיים, מבין רק מי שבמשפחתו ספורטאי תחרותי. הגאווה והפרגון של כולנו מרגשים, אבל היא רגעית. בעוד שבוע כבר כמעט ולא ידברו על לינוי, ואת ארטיום כבר הספקנו קצת לשכוח." הוסיף קוניק

"גם פה, אמשיך לנדנד, מתנצל: הישועה לא תבוא מהמדינה. הספורט במדינת ישראל, ובפרט הענפים ״הקטנים״, חי ומתקיים קצת בזכות האיגודים והרבה בזכות ההשקעה והתמיכה של הרשויות המקומיות. החוגים, האולמות, הציוד, המדריכים, גיוס הילדים וכו׳, כל זה מתחיל למטה, באולמות שלנו, בערים, בראשל״צ בה גדלו ארטיום ולינוי. רוצים ספורט ברמה גבוהה יותר? תעבירו לנו את התקציבים לטובת הספורט ותנו לנו לנהל את זה.
נבנה מתקנים, נתחזק אותם, נכניס ספורט לבתי הספר, נדאג להעסקת המאמנים המקצועיים בביטחון תעסוקתי ובמשכורת ראויה. העבירו, מבטיחים לא לקפוץ על הפודיום כשיגיעו המדליות.
(גילוי נאות: אני משמש כיום גם כיו״ר ועדת הספורט במרכז השלטון המקומי)." ציין רן קוניק.

Back to top button