לבנוןמבזקיםצבא וביטחון

חיזבאללה פרסם תיעוד: מטח של 20 רקטות לעבר שטח ישראל

רשת אל-מנאר המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה פרסמה לפני זמן קצר (שישי) תיעוד של הירי שבוצע הבוקר מדרום לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בתיעוד נראה מטח כבד של 20 רקטות שנורו מהכפר הדרוזי בלבנון שוויא. בעקבות הירי הופעלו אזעקות ביישובי הגולן: עין קנייא, נווה אטי"ב ושניר. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר דרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר לאחר הירי לעבר ישראל כי "למעלה מעשר רקטות נורו משטח לבנון לשטח ישראל, מרביתן יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית והיתר נפלו בשטחים פתוחים במרחב הר דב. העורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון, בשגרה מלאה."

דרוזים, תושבי העיירה חצביא והכפר שוויא בלבנון סיכלו את המשך הירי ותפסו את המשגרים. במקביל צבא לבנון פרסם הודעה לפיה עצר בכפר שוויא ארבעה אנשים שביצעו את ירי הרקטות לעבר ישראל וכן תפס את המשגר ששימש אותם לביצוע הירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תושבים דרוזים מתעמתים עם פעילי חיזבאללה שירו את הרקטות לעבר ישראל

בעקבות הירי שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, לצורך גיבוש פעולות מערכת הביטחון. גנץ עמד על חשיבות הקשר הצמוד עם העורף והעברת דיווחים שוטפים כפי שנעשה עד כה.

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה ביצע את הירי במכוון לשטחים פתוחים וזאת בכדי להעביר מסר מצד אחד לישראל כתגובה על תקיפת חיל האוויר שלשום בשטח לבנון אך מצד שני להבהיר כי אינו מעוניין בהסלמה. הרקטות נורו לשטחים פתוחים וכאמור חלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר נפלו במקומות לא מיושבים ולכן לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בצה"ל כאמור בחרו בתגובה של ירי פגזים אך סביר להניח שגם ישראל לא תרצה להסלים את המצב ותסתפק בזה.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button