חדשות הארץמבזקים

בעקבות ההישגים: רה"מ ושרת החינוך קיבלו את פניהם של נבחרות ישראל במדעים

עונת האולימפיאדות מגיעה לסיומה עם הישגים מרשימים לנבחרת ישראל בכימיה- כל חברי הנבחרת זכו במדליות (מדלית זהב, מדלית כסף ושתי מדליות ארד). הישגים אלה מצטרפים להישגי נבחרות ישראל במדעים, שהתחרו הקיץ באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים- בפיזיקה, מתמטיקה, כימיה ומדעי המחשב וזכו יחד ב- 25 מדליות (5 זהב, 12 כסף ו- 8 ארד) ולדירוג מרשים של ישראל מול מדינות העולם.

היום (חמישי) הגיעו כל נבחרות ישראל במדעים וצוותי המאמנים לקבלת פנים ומפגש מרגש במשרד ראש הממשלה, בקריה בתל אביב, במעמד ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון וד"ר שמשון שושני, יו"ר מרכז מדעני העתיד (לשעבר מנכ"ל משרד החינוך).

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים במסגרת מיזם משותף את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במפגש היום הוכרזו תוצאות האולימפיאדה הבינלאומית בכימיה בה השיגו חברי הנבחרת הישגים מרשימים (מדלית זהב, מדלית כסף ו- 2 מדליות ארד). באולימפיאדה השתתפו 336 משתתפים מ- 84 מדינות ברחבי העולם.

חברי הנבחרת שייצגו את ישראל בכבוד:

• ניר כהן- תלמיד תיכון הגימנסיה הריאלית, מנטעים- זכה במדליית זהב.

• איתמר שטייניץ- תלמיד הכפר הירוק, מרמת השרון- זכה במדליית כסף.

• נטע אייגר- תלמיד תיכון מקיף שקד, מקיבוץ טירת צבי- זכה במדליית ארד.

• טל ששון- תלמיד תיכון גבעול חדרה, מקדימה- זכה במדליית ארד.

הישגים מרשימים אלה מצטרפים להישגי הנבחרות במהלך הקיץ האחרון, שהתחרו מול עשרות מדינות ברחבי העולם וזכו ב- 25 מדליות- 5 זהב, 12 כסף, 8 ארד.

נבחרת ישראל בכימיה הוכשרה בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך בטכניון בראשות המנהל האקדמי, פרופ' זאב גרוס, המאמנת הראשית, ד"ר איזנה נגל- אטינגר והמאמן, אסף מעודה.

שאר הנבחרות הוכשרו באוניברסיטאות שונות: נבחרת ישראל במתמטיקה הוכשרה במכון ויצמן למדע, נבחרת ישראל בפיזיקה הוכשרה באוניברסיטת בן גוריון, נבחרת ישראל במדעי המחשב הוכשרה באוניברסיטת בר אילן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "יש בכל אדם פוטנציאל גלום שאם לא נגביר את הסיכוי לממשו, זה לעולם לא לצאת מהכח אל הפועל. אנחנו צריכים לזהות אצל כל ילד וילדה את הזיק הנכון, ולהעמיד בפניהם את ההזדמנות לצמוח, כל אחד בכיוונו. חברים, אתם אלופי המאמץ, המח, הנשמה וההשראה של מדינת ישראל. בשם ממשלת ישראל, ובשם אזרחי ישראל, אני גאה בכם מאוד, כולנו גאים בכם מאוד. המפתח הוא בדיוק מה ששרת החינוך אמרה, מאמץ ועבודה קשה. כישרון זה נקודת התחלה חשובה וטובה, אבל 70% זה המאמץ, ההתמדה והנחישות הפנימית. ההצלחה, לא משנה באיזה תחום – תלויה במאמץ. הסיפור הוא המאמץ, והיכולת להרים את עצמך אחרי שנכשלת. אתם, הצעירים המוכשרים ביותר בעולם, מכוח המאמץ ולא רק מכוח הכישרון".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, אמרה: "תלמידי ישראל חותמים הישג חסר תקדים באולימפיאדות הבינלאומיות ויוצרים בעבור מדינת ישראל אופק הנושא בשורה וצמיחה. מערכת החינוך היא צור מחצבתו של ההון האנושי המרכיב את חלקיה של החברה הישראלית והיא מנוע הקיטור שיוצר את תנועת הכלכלה, המדע והטכנולוגיה שלה. ולכן, אנחנו נשקוד כדי להדליק לתלמידים שלנו את הניצוץ לאהבת המדע, לייצר להם תהליכי למידה מסקרנים ורלוונטיים לחייהם. נפעל לטפח מיומנויות אקדמיות שיאפשרו להם להתמודד בהמשך דרכם עם סוגיות גלובליות ומורכבות. אני מברכת באופן אישי את כל אחת ואחד מהתלמידים הזוכים ומביעה את גאוותי על ההישגים המרשימים שלהם. אני מברכת גם את המאמנים שליוו אותם ועשו איתם לילות כימים כדי להצליח ולהגיע להישג חסר התקדים הזה".

ד"ר שמשון שושני, יו"ר מרכז מדעני העתיד, הוסיף: "מרכז מדעני העתיד במיזם משותף עם משרד החינוך לקח על עצמו לבנות את הקטר- המנהיגות המדעית, כלכלית, חברתית, שתמשוך אחריה את הקרונות ותוביל את מדינת ישראל בעתיד להישגים יוצאי דופן בכל תחומי החיים. הישגי נבחרות ישראל במדעים באולימפיאדות הבינלאומיות מוכיחים שהכל אפשרי, אם מעמידים את התנאים המתאימים לכישרונות של התלמידות והתלמידים שלנו".

צילום: עודד קרני, לע"מ

Back to top button