מבזקיםמשפטי/פלילי

עו"ד הילה כץ נבחרה לתפקיד פרקליטת מחוז חיפה (פלילי)

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה אתמול (רביעי) בעו"ד הילה כץ לתפקיד פרקליטת מחוז חיפה (פלילי). עו"ד כץ, המכהנת כיום כמשנה לפרקליט המחוז, תחליף בתפקיד את עו"ד עמית איסמן, שמונה בחודש ינואר 2021 לשמש כממלא-מקום פרקליט המדינה ובהמשך מונה לתפקיד במינוי קבוע.

חברי ועדת המכרזים שבחרה בכץ היו אב בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, עו"ד אורי כהן (יו"ר); פרקליט המדינה, עמית איסמן; היועצת המשפטית לרשות החשמל, עו"ד חרות חסיד; ויו"ר ועד הפרקליטים, אורית קורין.

עו"ד כץ (48), תושבת חיפה, נשואה ואם לשתי בנות, היא בעלת תואר ראשון במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת חיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את דרכה המקצועית החלה כץ בשנת 1998 כמתמחה בפרקליטות מחוז חיפה (פלילי). לאחר הסמכתה כעורכת דין ב-1999 היא הצטרפה כפרקליטה, וניהלה תיקים רגישים ומורכבים. בשנת 2012 מונתה כץ לממונה וראש צוות פלילי במחוז, כעבור כשנתיים נבחרה למנהלת מחלקה במחוז, ומאז יוני 2018 היא משמשת כמשנה לפרקליט המחוז.

בין היתר, כץ ניהלה שורה של תיקי פשיעה חמורה מורכבים ובהם תיקי רצח, אלימות חמורה, עבירות מין, שחיתות שלטונית, מרמה ועוד, וכן הופיעה בערעורים בבית המשפט המחוזי בחיפה.

בין התיקים הבולטים בהם טיפלה ניתן למנות את תיק הרצח שנוהל במסגרת המשפט החוזר של רוצחי הנער דני כץ ז"ל, תיק הרצח של ענבל חן ז"ל בידי בעלה, תיק עבירות המין של השחקן משה איבגי, תיק ההריגה של מתן אדלשטיין ז"ל, ליווי החקירה וטיפול בתיק בעניינו של רב העיר חיפה, הרב שלוש ז"ל, ועוד.

רק בשנה האחרונה ניהלה כץ במקביל שני תיקי רצח קשים ומורכבים: תיק רצח הנער עאדל חטיב ז"ל משפרעם, שנחטף ונרצח ע"י ויסאם אבו אלחסנה, שנידון באחרונה למאסר עולם, וכן תיק הרצח של הנער אבי ציצואשוילי ז"ל בנהריה.

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) חולשת על שטח גיאוגרפי שתחילתו בחדרה וסופו בראש הנקרה. בשנים האחרונות המחוז מטפל בכמות תיקי הרצח הגבוהה ביותר בארץ, ומתמודד עם היקף נרחב של תיקים ביטחוניים, תיקי נשק ואמל"ח.

צילום: באדיבות דוברות משרד המשפטים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח