מומלצים

ממצוקה גדולה לצמיחה עולמית בתחום ה-eCommerce

גבי ושני בר צמחו מתוך משבר כדי להיות בעלים ומנהלים של חברה טכנולוגית צומחת, המגדירה מחדש את חוקי המשחק בשוק ה-eCommerce. חברת ההזנק הטכנולוגית שבבעלותם – TCM, נותנת ערך גבוה למאות רבות של לקוחות.

החברה זכתה להכרה בינלאומית, לאחר שנבחרה בין 39 החברות הישראליות ששווה לעקוב אחריהן, בשל פיתוח מערכות למידה עמוקה וחיזוי על בסיס AI. באחרונה התקבלו הצעות מבנקים להשקעות בינלאומיות השואפים ללוות את החברה להנפקה בנאסד”ק או על מנת למזגה עם חברות ציבוריות.

50 אנשי צוות פועלים במטה הישראלי ויותר מ-90 אנשי צוות פרוסים ברחבי העולם. בחברה מנהלים 28 מותגים בינלאומיים ב-80 זירות מסחר דיגיטליות בעיקרם אמזון ושופיפיי. בשנים האחרונות גייסה החברה עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים מוסדיים באוסטרליה ופרטיים בישראל במסגרת טרום הנפקה שהושקעו ברכישה של החנויות הדיגיטליות והמשך פיתוחים טכנולוגים פורצי דרך כגון מערכת ביג דאטה למשפיעני רשת ומערכות למידה עמוקה המצויות כיום בבעלות החברה ובעלי המניות שלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבל הסיפור הזה נראה אחרת לגמרי לפני 9 שנים…

שני בר נזכרת: “אש!” “אש!” צעק מישהו בבהלה. האש התפשטה ואיימה להרוס כל חלקה טובה. ברגע אחד עלה באש חלום חיינו. רגע אחד שחילק את חיינו ל’לפני’ ו’אחרי’. החיים שלנו התהפכו. מזוג רגיל ומלא שאיפות, הפכנו לנאשמים בגרימת מוות ברשלנות. אדם יקר נפטר משאיפת עשן, שלושה פצועים בגוף, פצועים בנפש. בכל בוקר התעוררנו לגלות שתביעה נוספת הוגשה נגדנו, וזאת בזמן שאין לנו מקור פרנסה, רק חובות. חשבון הבנק שלנו נחסם, ואחרי שנים של עצמאות כלכלית, חזרו ההורים לתמוך בנו, לשלם עבורנו חשבונות ולערוך לנו קניות בסופר. ברגעים מסוימים ביקשתי את נפשי למות. העליתי שאלות פילוסופיות לבורא עולם: האם בשביל זה הצלת אותי בילדותי? האם עברתי את כל מה עברתי רק כדי להיות פושטת רגל? למה הבאת אותי לעולם? התחננתי: בבקשה, תן לי את התשובה. הבטתי בבתי בת השנה, החיוך שלה חדר דרך ים הדמעות שהציף אותי באופן בלתי נשלט כמעט. “שני, אין לך ברירה”, שמעתי את הקול בתוכי, “יש לך ילדה. את חייבת לקום ולהתעשת”. (ציטוט המופיע בספר ‘חולמים בגדול‘ שיראה אור בקרוב, עורכות ספרתיות ד”ר איילה יניב וסיגל זיו)

בדצמבר 2012, בבוקר שאחרי השריפה בספא שבבעלותם, התעוררו שני וגבי בר אל מציאות חדשה. הם הפכו חסרי כול. לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה ניצבה שני מול אתגרים המאיימים על חייה. בגיל 15 מצאה עצמה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים בשווייץ. ראשה ופניה חבושים, עיניה עצומות ופיה סגור במלתעות. גידול אגרסיבי שהתיישב בקדמת הגולגולת והגיע עד גזע המוח, הצריך כריתה נרחבת של עצמות ורקמות בפניה והותיר אותה עם פנים מעוותות, אף שקוע שנעלם כמעט לגמרי, ועיניים שזזו ממקומן ונדמו כפוזלות. שני שקעה בעולמה הפנימי. היא הסתגרה בחדרה ובלעה אינספור ספרי פסיכולוגיה, פילוסופיה ותורת הנסתר. היא החלה רוקמת בדמיונה חלומות גדולים, ובעיני רוחה ראתה את חייה העתידיים כאשת עסקים מצליחה וכבעלת משפחה חמה ואוהבת. נדמה היה כי אין מוצא. כי הדרך אבדה לבלי שוב.

צילום: עצמי

אלא שהחיים לימדו את שני שתמיד יש מוצא. שאירועי חיינו, גם המאתגרים שבהם, הם חלק מ’סרט’ גדול הרבה יותר וגם כאשר אין אנו מבינים את פשר השיעורים שהגיעו לפתחנו, הרי שכולם מכוונים לצמיחה, להתפתחות, לאחדות.
שני וגבי עברו תהליך אישי משנה חיים שמהותו אמון בעצמם, בעולם, בבריאה. הם למדו להניח בצד את השיפוטיות והביקורתיות והתמקדו בעשייתם, בערכי הנתינה. מטרתם היא להתרכז ב’למה’ ולא ב’איך’ ולשאול את עצמם בכל בוקר מחדש מהם הערכים שהם מבקשים להעניק.

באופן אבסורדי כמעט, דווקא כשלא נותר להם דבר, מצאו בתוכם השניים את מעיינות הנתינה והסליחה. כשגילו את הסליחה כמפתח לאושרם השתחררו כל עדויות האשמה – פשיטת הרגל והחובות נעלמו ובמקומם הופיע הסיפור החדש שחלמו בדמיונם.

את מצפן הערכים המנטליים שחוללו ניסים בחייהם, תרגמו שני וגבי לאקו-סיסטם של ערכים ותרגולים יומיומיים, ובהם כתיבת חזון יומי, המיושם בהצלחה בחברת TCM שהקימו ובקרן ‘חולמים בגדול‘ שייסדו. הקרן נועדה להפיץ את הערכים ואת הדרך ליצירת שפע מנטלי ולסייע לכל מי שזקוק לכך, חולים, בעלי מוגבלויות ונאשמים, למצוא את האמון בתוכם ובכוח הגדול מאיתנו, שתמיד מכוון אותנו, גם אם איננו יודעים למה הדבר נועד.

האקו-סיסטם של הערכים הפך את TCM מעסק קטן לשיווק דיגיטלי לאחת החברות המובילות בעולם לניהול והשבחה של חנויות מקוונות. את הזרע הראשון של TCM Digital זרענו יחד עם TCM טכנולוגיות. ב 2016 נרכשה TCM Digital ע”י אבא של שני ובשנת 2021 עברה לבעלות מלאה של שני בר. לאחרונה קיבלה החברה פניות ממספר מבנקים להשקעות בארה”ב וזאת לצורכי הנפקה בנאסד”ק או התמזגות עם חברה ציבורית בינלאומית בשוק האמריקאי. החברה מקיימת מגעים עם מספר גופים פיננסיים ושוקלת את צעדיה לטובת בעלי המניות שלה.

צילום: פלג אלקלעי

גבי בר: “סיפור חיינו הוביל אותנו להכיר בביטוי – “חולמים בגדול”, לא רק כסיסמה ושם של ספר. לחלום בגדול זוהי דרך חיים שאותה נעניק באהבה לכל דורש. כל מה שניתן לחלום אותו, להאמין בו ,להרגיש אותו בתוכנו, מופיע בחיינו – בקלות, בטבעיות ובמהירות האור״.

(מתוך ספר הערכים -האקו-סיסטם של TCM)

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח