מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק תכנון משק החלב

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תכנון משק החלב. החוק עבר בתמיכת 15 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים.

בתיקון הוצע להאריך עד ל-31.12.2023 את תוקפה של הוראת המעבר הקבועה בחוק תכנון משק החלב, שלפיה המחירים המזעריים שעל מחלבה לשלם ליצרן (רפתן) בעד חלב בקר במכסה ("מחיר המטרה") יהיו המחירים שנקבעו בזמנו, לפני שנת 2011, כשהם מעודכנים בהתאם לתקנות שהתקינו שרי האוצר והחקלאות ופיתוח הכפר.

כמו כן, מוצע להסמיך את השרים כאמור, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה האמורה בתקופת אחת נוספת, עד ל-31.12.2025. עוד מוצע להסמיך את השרים לקבוע באותן תקנות מנגנון עדכון שונה מזה שקיים היום, כדי לאפשר להפחית את מחיר המטרה. מועד תחילת החוק המוצע הוא ב-1.7.2021, ומתאריך זה ואילך, המחיר הרבעוני לליטר חלב ייקבע לפי התקנות כאמור, ובלבד שאלה יותקנו עד ל-30.9.2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "זה נושא מורכב. צריך להוקיר ולהעלות על נס את אנשי החקלאות". לדבריו את החקלאות צריך לאזן עם יוקר המחייה. "באופן שבו היום מוצע חוק תכנון משק החלב אני תומך בו".

ח"כ אורי מקלב: "חקלאות זה לא עוד ענף. הטיב שיש בארץ אין באף מקום אחר. אנחנו רוצים לוותר על כל הטיב הזה ולכן חשוב לנו ערכית ומאהבת ארץ ישראל לחזק את החקלאים ואנחנו מאבדים את זה. בכל הדברים האלה אנחנו פוגעים".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח