בריאותמבזקים

מד"א: מחסור חמור במנות דם, קוראים לאזרחים לבוא לתרום

בשל ירידה חדה במלאי מנות הדם מסוג Rh שלילי בישראל, שירותי הדם של מד"א קוראים היום (רביעי) לבעלי סוגי דם אלה (-O-, A-, B) לבוא ולתרום דם. המחסור נגרם בין השאר בגלל ירידה כללית בתרומות הדם במדינה בשבועות האחרונים, שמתבטאת באופן מיידי במחסור בסוגי הדם הנדירים האלה, שמהווים רק 15% מכלל תורמי הדם בישראל. 
 
חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של המנות עם סוג  Rh שלילי עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.
 
בשירותי הדם של מד"א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת, ממועד ההחלמה מהנגיף או מי ששבו מחו"ל ונדרשו לבידוד, לבוא ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א ברחבי הארץ שפועלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.
 
לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.
 
המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.
 
סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: " החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים. מטופלים בעלי סוגי דם עם Rh שלילי חייבים לקבל מנות דם מתורמים בעלי סוגי דם זהים, שמהווים רק 15% מכלל תורמי הדם בישראל. כדי לספק דם למטופלים השונים, ולשמור על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל- 200 תורמים כאלה בכל יום,  ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים"
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשל מחסור חמור במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית."
 

קריאה של מד"א לתרומות דם
צילום: דוברות מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח