מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף איציק כהן הוא מפקדה החדש של עוצבת אדום

תת-אלוף איציק כהן נכנס היום (רביעי) לתפקידו כמפקד עוצבת "אדום".

טקס חילופי המפקדים נערך הערב במפקדת העוצבה שבמחנה "מצודה", במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף איציק כהן מחליף בתפקידו את תת-אלוף גור שרייבמן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: "גור, אתה מסיים 27 שנים של שירות קרבי במגוון תפקידים שמתארים אותך טוב יותר מכל נאום. כאן, באוגדת 'אדום', נהנו מאדם במלוא מובן המילה, לוחם שמקצועו מבוסס על הערכים אותם ינק בנגב ועליהם חינך. ראית נכון את המצב ועידכנת את התפיסה המבצעית כך שהערבה והנגב ישגשגו ויצמחו. איציק היקר, גם אתה איש הדרום, גם אתה איש של אנשים, גם אתה איש של ערכים. אני סומך עליך ומשוכנע בהצלחתך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקדי עוצבת אדום
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת "אדום" היוצא, תת-אלוף גור שרייבמן: ״זכיתי לשירות הצבאי המשמעותי ביותר שיכולתי לבקש, הייתי במקומות עליהם לא חלמתי, חוויתי חוויות אותן לא אשכח, הרגשתי משמעותי ותורם בכל תפקידיי ובעיקר זכיתי לשרת עם אנשים נפלאים שאל רובם אני חש רגשות עזים של חיבורים ואהבה. אילו הייתי מתגייס בשנית לא הייתי משנה דבר. אני פורש משירותי הצבאי כשתרמילי גדוש בחוויות, בזיכרונות, בפרצופים, בשמות ובכלים שרכשתי בשירות. אני פורש שבע רצון, שמח, שלם, נרגש, סקרן ומלא מוטיבציה להתחיל את המסע הבא שלי. אהבו את אנשיכם, המשיכו ללמוד ולהתפתח, קבלו את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון והכי חשוב, שמרו על עצמכם, צאו בשלום ושובו בשלום. אני גאה במפקדים שממשיכים ללכת בדרך הזו, אני שמח וגאה להעביר את מטה הפיקוד על אוגדה 80 לאיציק".

טקס חילופי מפקדי עוצבת אדום
צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף איציק כהן מפקד עוצבת "אדום'" הנכנס אמר: ״היום מקבל אני את הפיקוד על האוגדה בהתרגשות, אחריות, בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. גור, חברי היקר, זכיתי להיות לצידך בלחימה תחת אש, להכיר אותך בחוד החנית, לפגוש את אומץ הלב שלך ואת המסירות האין סופית הקיימת אצלך והיום זכיתי להחליף אותך כמפקד האוגדה. קצינים ונגדים, יחד נמשיך ונתאים את עצמנו למחר, נעצב את המציאות, נחתור למצוינות, נממש את אחריותנו ונהווה כוח המגן על תושבי הדרום בגזרתנו. זכות גדולה ומחויבות אדירה בעבורי לפקד על חבל ארץ זה שבשביליו ומשעוליו צעדתי, מבטיח לעשות כל שנדרש כדי להיות מוכנים ולנצח בכל מפגש".

טקס חילופי מפקדי עוצבת אדום
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף גור שרייבמן: נולד בשנת 1975 והתגייס בשנת 1994 לשייטת 13.
2007-2009 – שירת כמפקד גדוד הסיור של חטיבת גבעתי.
2009-2011 – שירת כסגן מפקד שייטת 13.
2011-2012 – שירת כמפקד פלגת לוחמים בשייטת 13.
2014-2017 – שירת כמפקד שייטת 13.
2017-2019 – שירת כמפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1.
2021-2019 – שירת כמפקד עוצבת "אדום".
תת-אלוף גור שרייבמן, בוגר קורס פיקוד ימי, בעל תואר ראשון במנהל ומשפט מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בניהול משאבים אסטרטגים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון. תת-אלוף שרייבמן נשוי ואב לשלושה.

טקס חילופי מפקדי עוצבת אדום
צילום: דובר צה"ל
טקס חילופי מפקדי עוצבת אדום
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח