מבזקיםפוליטי / מדיני

השר לשירותי דת מתן כהנא: מצב הכשרות במדינה בכי רע

השר מתן כהנא ישב היום (רביעי) בכנס המועצות הדתיות, בו דיבר על תכנית הכשרות החדשה שהציג עם כינון הממשלה החדשה.

מדברי השר בכנס: "יש תכונה סביב הכניסה שלי למשרד לשירותי דת. לא באתי לחמם את הכיסא, אני מתכוון לטפל במקומות שיש בהם בעיות. לצערי, בימים האחרונים אני מותקף לא מעט גם על ידי מועצת הרבנות וגם הרבנים הראשיים. זה כואב לי כי אני מעריך ומכבד אותם, כואב לי במיוחד לשמוע את הדברים שאומרים, יש לי כבוד עצום לרבנים הראשיים ולחכמי מועצת הרבנות הראשית."

עוד הוסיף ואמר: "במשך 28 שנים בצבא המחירים שאני שילמתי כדי לשמור כשרות היו כבדים מאוד. לאורך כל השנים האלה פעלתי בנחישות כדי לתקן פגמים בכשרות בצבא ולגרום לזה שהמטבחים בטייסות יהיו יותר כשרים. זו המשימה שלי גם פה. אני נמצא בממשלה כדי לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. עבורי זו משימה קדושה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמר כהנא: "כל מי שנמצא כאן יודע שהמצב כשרות במדינה היא בכי רע. את זה אני בא לשפר. שאנשים יאכלו כשר זה הדבר היחיד שמעניין אותי."

בסוף דבריו אמר השר: "שינויים תמיד מעוררים חששות. תכנית הכשרות שלי תייעל ותשפר את מערך הכשרות של ישראל, לצערי יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה. אבל מי שנמצא בקשר איתי משפיע. רבנים שנמצאים בדיאלוג איתי השפיעו ושינו דברים בתכנית הכשרות. אם יש לכם מה להגיד תגידו."

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח