בריאות

לראשונה בישראל: מסתם חדשני שיאפשר להימנע מניתוח לב פתוח הושתל במטופל

אתמול (שלישי) בוצע במערך הקרדיולוגי של מרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית הליך TAVI, השתלה בצנתור של מסתם מדגם מתקדם של PORTICO. מדובר במסתם חדשני שהחל השנה השתלות באירופה ומושתל לראשונה גם בישראל. ההליך בוצע על ידי פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי ולצידו ד"ר גרא גנדלמן, מנהל יחידת הצנתורים.

צילום: המרכז הרפואי קפלן

כיון שלמסתם מהדגם החדש יש מערכת הובלה גמישה יותר ובעלת קוטר צר יותר לעומת מערכות הובלה אחרות, הוא נותן פתרון מצוין למטופלים עם עורקים צרים, מפותלים או מוצרים באגן ומאפשר להם להימנע מגישה מסוכנת יותר ומניתוח לב פתוח לצורך טיפול במסתם אאורטלי מוצר. יתרון נוסף בדגם הזה היא שיש לו רשת רחבה יותר, כך שאם נדרש לאחר ההתקנה לצנתר את העורקים הכליליים, ניתן לבצע זאת ביתר קלות. לבסוף, לפורטיקו החדש יש בחלקו התחתון "חצאית" גמישה יותר, שיכולה להתפשט ולסגור את הסדקים שעלולים להשאר בין המסתם המושתל למסתם המקורי של המטופל, ובכך מקטינה את הסיכוי לדליפה בלתי רצויה של המסתם התותב.

צילום: המרכז הרפואי קפלן

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "אנחנו גאים להיות המרכז הרפואי הראשון בארץ שמבצע TAVI באמצעות מסתם מהדגם החדש של פורטיקו. הנתונים שמתגבשים בעולם על דגם זה מראים באופן ברור את יתרונותיו הרבים – הן עבור הרופא המצנתר והן עבור המטופלים, שעד כה היו נאלצים לעבור ניתוח לב פתוח בשל חוסר התאמה לביצוע TAVI בצנתור. זהו חלק מהתפיסה של המערך הקרדיולוגי בקפלן להמשיך ולשאוף למצוינות ולהביא לארץ הליכים פורצי דרך וטכנולוגיות חדשניות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: המרכז הרפואי קפלן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח