חדשות הארץמבזקים

הארגון העולמי של בתי הכנסת: יש להיערך להקמת מתחמי תפילה במרחב הפתוח

הארגון העולמי של בתי הכנסת קורא היום (רביעי) להיערך להקמת מתחמי תפילה במרחב הפתוח, זאת בעקבות החלטת קבינט הקורונה אמש להרחבת התו הירוק גם לילדים מתחת לגיל 12.

בהודעה מטעם הארגון נמסר: "הארגון העולמי של בתי הכנסת קורא לגבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות להיערך בהקדם האפשרי בהתאם להחלטה להרחבת התו הירוק שאושרה אמש. יש להיערך להקמת מתחמים ייעודיים למנייני תפילות במרחב הפתוח שיאפשרו שותפות גם לילדים מתחת לגיל 12 אשר אינם מחוסנים באופן שיוכלו לקחת חלק מלא בתפילת הציבור. עקב החום הכבד יש לוודא כי המקום מוצל, מאוורר ומאפשר תפילה בנחת ובכוונה. אל לנו לשכוח את הילדים ואת חשיבות חיבורם לתפילות גם בימים אלו. הצבת מתחמים אלו מחויבת המציאות, זאת מתוך הנחה שכלל הילדים לא יוכלו לספק בדיקות שליליות בתדירות ובזמינות מלאה לזמני התפילות. יישום הרחבת התו הירוק ביחס לילדים תיכנס לתוקף באופן רשמי ביום שישי הבא, י"ב אלול, 20.08- לשם כך יש להיערך מוקדם ככל האפשר."

עוד נמסר: "בתוך כך, יש להזכיר כי כבר מיום ראשון הקרוב יוכלו להיכנס לבית הכנסת רק מחזיקי "תו ירוק"- גם במניינים מצומצמים יותר בהם לוקחים חלק פחות מ-100 מתפללים. מציאות זו רלוונטית כעת במקומות רבים גם בתפילות בימי החול ועל הגבאים וראשי הקהילות להקפיד על כך באופן מלא. בנוסף, הארגון מזכיר כי קיימת חובה של עטיית מסיכות בתוך בית הכנסת ויש להימנע מלחיצות ידיים ומגע קרוב גם לספר התורה והמזוזות. אנו נמשיך להתפלל לבורא עולם שנזכה במהרה ל'והסירותי מחלה מקרבך'."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח