מבזקיםצבא וביטחון

דו"ח המבקר: שיעור הכלואים מקרב חיילים אתיופים גבוה משמעותית משיעורם באוכלוסייה

משרד הביטחון הגיב הבוקר (רביעי) לממצאי דו"ח מבקר המדינה. בנוגע לאי מיצוי זכויות חברתיות של משרתי מילואים נמסר כי "בין משרד הביטחון וצה"ל למוסד לביטוח לאומי קיים פער מהותי באימות נתוני העבר לתחשיב ימי המילואים, שלא שולמו כביכול בגין השנים 2008 -2012. על פי התחשיב שערכנו, הסכום שלא שולם מסתכם במיליוני ש"ח בודדים ולא כפי שטוען הביטוח הלאומי. עוד יודגש, כי חלק מהנתונים מתקופה זו אינם ממוחשבים וקיים קושי טכני בשחזורם לאחור. מערכת הביטחון מקיימת שיח שוטף מול הביטוח הלאומי, הן בסוגיית תשלומי העבר והן במטרה להנגיש ולפשט את תהליך תשלום ימי המילואים למשרתים."

על פי הדו"ח, ישנם בצבא פערים גדולים בין יוצאי אתיופיה לחיילים אחרים. בשנת 2019 שיעור הכלואים מקרב יוצאי אתיופיה עמד על 11.7%- גדול בצורה ניכרת משיעורם באוכלוסייה, וגם ביחס לשיעורם בצה"ל שעומד על 4%.

בנוגע לגיוון תעסוקתי בצבא של יוצאי העדה האתיופית נמסר כי "משרד הביטחון חרט על דגלו את קידום הגיוון התעסוקתי ומינה ממונה ייעודית שפועלת להעלאת אחוזי ההעסקה של אוכלוסייה מגוונת ולמניעת גזענות. צוות הגיוון התעסוקתי במשרד סייע בשנתיים האחרונות בקליטתם של עשרות עובדים חדשים, בני העדה האתיופית ופועל להגדלת חלקן של אוכלוסיות נוספות בקרב העובדים. המשרד מקיים קשר עם כ-70 עמותות וארגונים, עורך כנסים ייעודיים, פעילויות הסברה, הרצאות לעובדים והכשרות למנהלי משאבי אנוש. הצוות פועל להסרת חסמים, לייעוד משרות תקניות לאנשים עם מוגבלויות ולרתימת מנהלים לתהליך. בנוסף יזם הצוות הקמת רשת חברתית של עובדים- "חבר מביא חבר" לגיוס עובדים מאוכלוסיות הגיוון. עוד בוצעו ומבוצעות פעולות הסברה רבות להעלאת המודעות בנושא מניעת גזענות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע להנגשה דיגיטלית של המערכת הדיגיטלית של הצבא לאזרחים מדיניות "פעם אחת" לשיפור השירות הממשלתי הדיגיטלי לציבור נמסר כי "משרד הביטחון ביצע בשנים האחרונות ומבצע קפיצת מדרגה בהנגשת השירות לאזרחים באמצעות האינטרנט, בדגש על אוכלוסיות נכי צה"ל, המשפחות השכולות, החיילים המשוחררים, ספקי המשרד והיצואנים הביטחוניים. עם זאת משרד הביטחון, בדומה לגופי הביטחון האחרים (מוסד, שב"כ וכו') מנהל את המערכות התפעוליות שלו ברשת פנימית וסגורה, שמטעמים של אבטחת מידע אינה יכולה להתחבר לרשתות מחשב חיצוניות."

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח