מבזקיםפוליטי / מדיני

תגובות קשות בכנסת לאחר מינוי אלי אבידר לשר בעל זיקה לרה"מ החליפי

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, ועל פי הצעת ראש הממשלה לצרף את חבר הכנסת אלי אבידר לממשלה כשר, בעל זיקה לראש הממשלה החליפי.

בהצבעה שמית תמכו 54 בהודעה מול 48 שהתנגדו. מיד לאחר ההצבעה עלה אבידר להצהיר אמונים מעל הדוכן. חברי הכנסת דוד אמסלם שאלו אותו מה אלי אבידר היה אומר על זה אם היה באופוזיציה, ואבידר השיב בזלזול: "רציתי להיות שר הדיגיטל, לא רצו, אחרי זה ביקשתי את הכבלים לא רצו, אחרי זה שר לנושא חלליות, לא רצו."

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ח"כ אופיר כץ זעם: "כשאני מספר על מצוקות של אזרחי ישראל, הממשלה עומדת פה ומודיעה על מינוי שר. למה? כי הוא נעלב, כי לא התאים לו שמישהו אחר עקף אותו. אז אנחנו צריכים למנות אותו לשר, אנחנו צריכים אחרי זה לאשר פה גם את הנורבגי כי זה לא מספיק, הוא הרי סתם שר, אבל הוא סתם שר מאוד עסוק, אז צריך להכניס פה גם נורבגי. מעניין אם אנחנו נצטרך להכניס נורבגי גם על העוזרים הפרלמנטריים שלו ועל היועצים שלו, אולי גם אז נצטרך חוק נורבגי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יעקב ליצמן אמר: "היום בבוקר הצבענו להוריד, לבטל, משרדים, כי זה מיותר, ועכשיו ממנים שוב שרים שזה מיותר. קודם זה היה שר המים, שר הדשא, שר אני לא יודע בדיוק מה, ועכשיו זה שר על כלום, על אוויר. לכן, מה שאני אומר: צריך לשלם על הנורבגי. עוד מעט יהיה נורבגי על הנורבגי, ועוד מעט יהיה סגן נורבגי על הנורבגי. הממשלה הזאת יכולה לעשות את הכול, וכל העיתונים מרותקים, כולם שומעים, לא מגיבים ולא תוקפים והכול בסדר, והכול בעיקר כדי שהממשלה תחזיק מעמד ושנתניהו לא יחזור."

ח"כ מיכל וולדינגר אמרה: "שמענו את אלי אבידר בשנה האחרונה מזדעק השכם והערב נגד השחיתות, נגד הבזבזנות, נגד חוסר המשילות – בעצם, על מה לא? והיום – היום אנחנו ניצבים כאן, בדיון במליאת הכנסת, על מינויו של אבידר לשר. שר לענייני מה? שר לענייני כלום ושום דבר. אבידר לא קיבל מהדייסה, איים ומכונת הג'ובים שלפה תפקיד שר והעניקה לו ללא מצמוץ. בזמן שעוד ועוד משפחות עניות, אנשים עם מוגבלות, מתמודדי נפש ותחלואה כפולה ייאנקו בתת-תקצוב אבידר ייהנה מתנאים של שר: לשכה, רכב שרד, יועצים, עוזרים של יועצים, מזכירות, משרד מפואר. ומילא היה בזה תועלת למשהו, אבל כלום."

ח"כ אעידה תומא סלימאן השיבה גם היא ואמרה: "לא יכולתי לא לחשוב על הימים בשש השנים שאני כבר נמצאת במשכן מאז שנבחרתי, על כל הימים ששמעתי בהם דיונים על ממשלות נפוחות עם מספר גדול של שרים, על ממשלות שגוזלות הרבה מתקציב המדינה על, משרדים, ועל יועצים, ועל מכוניות שרד ועל ועל ועל. וכמעט כל פעם בדיון כזה השתכנעתי מאוד מהדברים שאומרים האנשים וחברי הכנסת וחברות הכנסת בלהט רב מעל הדוכן הזה, עד שהם עוברים לצד השני של העולם, מהאופוזיציה לקואליציה, וחוזרים על אותם דברים שהם בעצמם ביקרו."

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: אתר הכנסת)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח