מבזקיםצבא וביטחון

מפקדה החדש של מנהלת התיאום והקישור לעזה הוא אלוף משנה משה טטרו

אלוף משנה משה טטרו נכנס היום (שלישי) לתפקידו כראש מנהלת תיאום וקישור בעזה.

טקס החילופים נערך בבסיס מנהלת התיאום והקישור לעזה, במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובנוכחות קציני וחיילי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

אלוף משנה משה טטרו מחליף בתפקידו את אלוף משנה איאד סרחאן, אשר חותם את תפקידו לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד ושירות של למעלה מ-30 שנים במגוון תפקידים בצה"ל וביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף משנה משה טטרו שירת בתפקידו האחרון ביחידה כראש מנהלת התיאום והקישור בחברון, וקודם לכן כראש ענף מבצעים במנהלת תיאום וקישור עזה.

חילופי מפקדים מת"ק עזה
צילום: דוברות מתפ"ש

מדבריו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן: ״במציאות שבה אויבינו מבקשים לפגוע ככל הניתן באוכלוסייה אזרחית, אנו נדרשים למצוא את האיזון המיטבי והנכון בין השיקול המבצעי לבין השיקול המוסרי. עלינו להמשיך לפעול בנחישות וביצירתיות לקידום המאמץ האזרחי, ובכך לספק ביטחון לאזרחי ישראל. הצעדים האזרחיים שאנו מובילים, ננקטים מתוך הבנה ארוכת טווח של המציאות האזרחית המורכבת ברצועת עזה ומתוך מדיניות ביטחונית סדורה. צעדים אזרחיים כלפי אוכלוסיית הרצועה יקודמו רק אם השקט הביטחוני באזור יישמר״.

חילופי מפקדים מת"ק עזה
צילום: דוברות מתפ"ש

מדבריו של ראש מנהלת תיאום וקישור עזה היוצא, אלוף משנה איאד סרחאן: ״היום בו אני מעביר את הפיקוד על היחידה הינו יום מרגש עבורי בו מסתיימת תקופה משמעותית בחיי. למעלה משלושים שנות שירות צבאי בהן זכיתי להביא לידי ביטוי את הקשר בין עשייה אזרחית לבין שיפור המצב הביטחוני בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. תקופת שירות אשר הובילה אותי להבנה כי המרכיב האזרחי, נותן תוקף למחיר ההפסד מהטרור ומהווה אבן יסוד בתפיסת הביטחון ברצועת עזה. היום, אני יכול לומר בסיפוק כי בעזרת הכלים האזרחיים, בשילוב עם ההרתעה הצבאית יצרנו מציאות ביטחונית טובה יותר באזור״.

מדבריו של אלוף משנה משה טטרו : ״המעשה הצבאי והמעשה האזרחי ברצועת עזה שלובים יחדיו, משלימים ומעצבים אחד את השני. מטרתנו היא ברורה, ביטחון לתושבי מדינת ישראל בכלל ולתושבי עוטף עזה בפרט. משימתנו מורכבת – קיום מאמץ אזרחי למול רצועת עזה במציאות מדינית-ביטחונית מאתגרת מאוד. נוכח האתגרים המדיניים והביטחוניים למול רצועת עזה, עלינו לזכור שמאמץ אזרחי-הומניטארי הוא ציווי צבאי-מקצועי, ולצד התועלות הפרקטיות שבו, הוא גם ציווי מוסרי. עלינו לעשות כל שביכולתנו להבחין בין לחימה בלתי מתפשרת באויבינו ובטרור ובין האוכלוסייה האזרחית וצרכיה הבסיסיים – בשגרה, ואם נדרש לכך אף בלחימה״.

חילופי מפקדים מת"ק עזה
צילום: דוברות מתפ"ש
חילופי מפקדים מת"ק עזה
צילום: דוברות מתפ"ש
Back to top button