חדשות הארץחדשות חוץמבזקים

ועדת החוץ והביטחון: אין לישראל תכנית למקרה של משבר מזון עולמי

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, קיימה היום דיון בנושא הבטחת מלאי המזון לשעת חירום.

במהלך הדיון אמר חיים אנג'וני, מנהל אגף בכיר לניהול משברים וסייבר במשרד החקלאות: "תרחיש או איום הייחוס של רשות החירום הלאומית מתייחס לתקופת חירום יחסית קצרה, ואם הדיון נסוב גם על סיכון כלשהו של משבר מזון עולמי, כלומר חוסר חיטה בעולם ברמה כזו או אחרת, אז זה כבר משהו שמלאי החירום של ישראל כיום לא עונה עליו. מלאים אלה, בכל התחומים, לא מיועדים למשבר מזון עולמי שיכול להימשך תקופה ארוכה."

יו"ר הוועדה שאל אם משמעות דבריו שלישראל אין תכנית למשבר מזון עולמי ואנג'וני אישר את הדברים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי שפירא, ראש חטיבת משרדי ממשלה ויעדים ברשות החירום הלאומית במשרד הביטחון: "אכן הראייה של רח"ל היא לתקופות חירום מוגדרות ולא משבר עולמי מתמשך, למשל בנושא המזון. התרחיש המוביל הוא התרחיש המלחמתי, ולא נושאים מתמשכים כמו שטחי גידולים והתפתחות אוכלוסייה."

בסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק: "בדיון הזה נוכחנו כי יש לנו בעיה ביטחונית של ביטחון תזונתי, שהוא מרכיב חיוני בביטחון הלאומי שלנו כמדינה, ואין גוף שעוסק בעניין הזה בצורה קבועה. אין גוף שאומר בואו נעשה תכנית מהיום עד 2050 ואומר מה חייבים שיהיה כאן ומה זה מחייב, בכל מיני תרחישים. חייבים לוודא שזה קורה, ואני רוצה שהוועדה תקיים על הנושא הזה חשיבה עם המל"ל, כנציגות הרשות המבצעת, איפה גוף כזה צריך לקום ובאחריות מי, כדי שמדינת ישראל תדע לעמוד בכל האתגרים בפניה בעוד עשור ובעוד 30 שנה. העולם הולך לכיוון של קטסטרופה וגם עיוורים רואים זאת, ולכן נתחיל בעבודת מטה לתכנית אסטרטגית לישראל על ייצור המזון כדי להיות ערוכים לכל משבר."

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח