חדשות הארץמבזקים

השרה תמר זנדברג: לשים את המלחמה במשבר האקלים בראש סדר העדיפויות

ישיבתה השישית של המנהלת הממשלתית להיערכות לשינוי האקלים התקיימה אתמול (שני), בהובלת המשרד להגנת הסביבה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה במפגש: "משבר האקלים הוא האיום הדרמטי והגדול ביותר על האנושות. הוא מאיים על הבריאות והביטחון שלנו, על המזון, המים והקרקע, על הצדק החברתי, היחסים הגיאו-פוליטיים, ובעיקר – על העתיד שלנו ושל הדורות הבאים על כדור הארץ. והוא כבר כאן, נוכח, ומורגש יותר מתמיד. אך זו אינה גזירת גורל – יש מה לעשות כדי לצמצם את הנזק. עלינו להיערך בדחיפות להשפעות, לשים את המלחמה במשבר האקלים בראש סדר העדיפויות הלאומי, וזאת כדי להפוך את הכדור שלנו לכזה שראוי לחיות בו כעת, ובדורות הבאים".

עוד אמרה זנדברג: "היערכות ישראל למשבר האקלים היא קריטית. אנו פועלים כבר כעת להכנסת התרחיש האקלימי למפת האיום הלאומית של ישראל, וכן פועלים להכרזה על מצב חירום אקלימי. משבר האקלים והשלכותיו הם מצב חירום ידוע מראש"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היערכות למשבר האקלים היא אתגר עצום, הדורש חשיבה רוחבית, והסתכלות על כל ההיבטים של החיים תוך יצירת שיתופי פעולה של גופים רבים. על מנת להתמודד עם המורכבות של היערכות במסגרת זו הוקמה מנהלת רחבת היקף, הכוללת יותר מ-30 גופים: משרדי ממשלה, רשויות ממשלתיות, נציגים מהשלטון המקומי, החברה האזרחית והמגזר העסקי. תפקיד המנהלת, שבראשה עומד אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, היא לפעול ליישום את החלטת הממשלה ולתכלל את הנעשה בישראל, תוך קידום אסטרטגיה להיערכות בכל הרמות והמגזרים.

בישיבה שהתקיימה אתמול הוצגו בין השאר עדכונים מזירת הממשלה שאותם העביר זס"ק; וכן הועבר מידע על גל החום הקיצוני בצפון אמריקה כנורת אזהרה לבאות (ניר סתיו, מנהל השירות המטאורולוגי); מקרה הבוחן של חיפה להיערכות לשינוי אקלים בשלטון המקומי (שירה גורלי ונורית מירון מעיריית חיפה); פרויקט הנגשת המדע שמאחורי שינוי אקלים "מעלה וחצי" (פרופ' עינת אהרונוב מהאוניברסיטה העברית בירושלים); תובנות וממצאים נבחרים ממסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא אקלים בטחון לאומי (ד"ר יהודה טרואן); עדכונים מארה"ב (השגריר גדעון בכר) ואחרים.

צילום: דוברות הכנסת/יהונתן סמייה
Back to top button