כלכלהמבזקים

יו"ר ההסתדרות לשר האוצר: "פעל במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (שלישי) לשר האוצר אביגדור ליברמן בבקשה להזרים במהירות כספים להצלת ענף התעופה בישראל.

במכתב, שנשלח גם לשרת התחבורה מירב מיכאלי ולמנכ"לי חברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר, ציין בין היתר בר-דוד כי "המשק מתחיל להראות סימני התאוששות, אבל אסור להפקיר את אלו שנותרו מאחור. ההסתדרות הייתה זו שהתגייסה להוביל את הצלת הענף ואת שיקומו מנזקי המשבר, דרך הסכמי הבראה והתייעלות חסרי תקדים, תוך הירתמות כלכלית משמעותית. ההסתדרות העבירה לאל על 10 מיליון שקל לפיצויי פיטורים מוגדלים עבור עובדים שנדרשו לסיים את העסקתם, ועוד 5 מיליון שקל כדי לסייע לחברת ארקיע לשרוד את המשבר".

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "התרומה הכספית של ההסתדרות לשיקום הענף נמשכת גם היום. ההסתדרות נכנסה מתחת לאלונקה והסדירה באופן זמני סיוע כלכלי למאות עובדים בחברות אל על וארקיע, שעדיין שוהים בחל"ת, בסך 666 שקל לעובד מדי חודש. הנחיתי גם את ראשי האיגודים המקצועיים ואת כל הוועדים בארץ להתגייס להצלת ענפי התיירות והתעופה, תוך קיום כל הנופשים והסמינרים המקצועיים של העובדים רק בישראל, ומתן עדיפות לחברות תעופה ישראליות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-דוד ציין כי "ההסתדרות תמשיך לפעול בכל החזיתות כדי לעזור לענף התעופה ולמנוע את קריסתו, אך אנו לא יכולים להחליף את מקומה של המדינה".

בפנייה לשר האוצר כתב יו"ר ההסתדרות כי "כעת כשעיניך נשואות לייצוב המשק, חשוב שענף התעופה שמהווה נכס אסטרטגי לאומי יקבל תמיכה ישירה מהמדינה. לנוכח גודל השעה, אני פונה אליך באופן אישי בבקשה לפעול במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה בישראל. הזרמת כספים מיידית לשיקום חברות התעופה נדרשת ונחוצה כדי להציל אלפי מקומות עבודה".

צילום: דוברות רש"ת

Back to top button