בריאותמבזקים

שר הבריאות הורוביץ: יחולו צעדים שיקלו על טרנסג'נדרים בתהליך שינוי המין

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר היום (שלישי) בתדרוך לעיתונאים כי הוחלט על שורת צעדים שיקלו על טרנסג'נדרים בתהליך שינוי המין. "נקצר את התורים ונהפוך אותם לזמינים יותר במערכת הבריאות הציבורית. נפעל להקצות מתאמי טיפול במהלך כל ההליך, ונכשיר את הצוותים הרפואיים לצרכים של הקהילה עם הרגישויות המתאימות", אמר.

מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית נמסר כי: "אנו מברכים את שר הבריאות, הורוביץ על הצהרתו בנושא קהילת הטרנסג'נדרים ותומכים בצעד אשר נותן תקווה להפחתת הבירוקרטיה וקיצור התורים. כמנתחים פלסטיים אנחנו נכונים להירתם למאמץ הנפשי, ההורמונלי והגופני לטובת הנשים והגברים על הקשת הטרנסית. הניתוחים לצד הטיפולים האסתטיים הם חיוניים עבור אלו הזקוקים להתאמה מגדרית על מנת לחיות בהשלמה עם הזהות החדשה ורובם נתקלו עד היום בסרבול בירוקרטי. לכן עבורם המתווה הוא צעד מבורך וכל שיפור לרבות הרחבת המענה לניתוחים, צריך להיעשות תחת מגבלה של הכשרה קפדנית כפי שמתבצעת אצלנו באיגוד, אשר תמנע מראש סיכון חיי אדם או חלילה תגרום לפירצה בתחום."

עוד נמסר: "כבר היום הניתוחים שמתבצעים על ידי פלסטיקאים חברי האיגוד הם טובים מבחינה אסתטית ותפקודית, קצרים ומלווים בפחות סיבוכים וזמן החלמה ובראשם חברנו ד"ר אלון לירן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית מהמרכז הרפואי שיבא אשר מוביל את התחום בישראל. הניתוחים מתבצעים במרפאות מתקדמות של פלסטיקאים שעברו הכשרה ראויה ולכן נקודת המוצא של הצעד החשוב תביא את ישראל למקום מתקדם עוד יותר. כרופאים פלסטיקאים במערכת הבריאות, אנו מודעים ושותפים לאתגרים של התהליך. לכן נתמוך בהכשרה של עוד עוסקים במלאכה החשובה על מנת להקל את סבלם של חברי הקהילה, כמובן בכפוף להכשרה קפדנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח