מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה סיון בלוך הוא מפקדה החדש של עוצבת "חירם"

טקס חילוף מפקד עוצבת "חירם" נערך הערב (שני) במפקדת החטיבה במחנה "גיבור". הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר, מפקדים, חיילים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה סיון בלוך החליף בתפקידו את אלוף-משנה יהודה ואך, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1).

מדברי מפקד עוצבת "הגליל", תת- אלוף שלומי בינדר: ״על אף שאזרחי מדינת לבנון סובלים ממשבר כלכלי חריף ביותר, מרעב ומהיעדר צרכים אנושיים בסיסיים, משבר המאיים על יציבות המדינה, צבא הטרור של חיזבאללה דואג לרווחת אנשיו, ממשיך להשקיע את כספו בטרור ובאמצעי לחימה, ומסייע להעמקת המשבר בלבנון ולערעור היציבות הביטחונית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בינדר בנאומו: "אל לנו לטעות, האויב עדיין מוחשי מאוד כאן מעבר לגבול ואנו נערכים לעימות הבא מולו. האוגדה ויחידותיה עוסקות באופן מתמשך בבירור תמונת המצב והשלכותיה ופועלים להשפיע על העתיד לבוא כך שבכל מצב נהיה מוכנים יותר ומפתיעים יותר מאויבינו. יהודה אתה מפקד לוחם, חכם, מקצוען ובעל יכולת חשיבה מופשטת שיודעת להפוך לפרקטיקות מבצעיות."

לסיום אמר: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לפקד עליך ועל כך שבתפקידך הבא תחנך את דור המפקדים הבא של צה״ל. סיון, אתה מפקד מוערך מאוד, מנוסה וייחודי, מנהיג אמיץ וישר שלא חושש להטיל ספק ולהביע ביקורת. אני סומך עליך שתעמוד בכל אתגר ומשימה ושתשכיל לעצב את החטיבה, להתאים ולהשתנות לאור הערכת המצב".

טקס חילופי מפקדי עוצבת חירם
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת "חירם" היוצא, אלוף-משנה יהודה ואך: ״בשנתיים האחרונות, נדרשנו להתאים את עצמנו לאתגרים להם לא היינו רגילים שנים רבות. נדרשנו להשתנות, להמציא את עצמנו מחדש, ולהתאים שיטות הגנה שיתאימו לאתגרים שעמדו בפנינו. בסיכומן של שנתיים, ניתן לומר שהצלחנו. הוכחנו פעם אחר פעם, שאנו יכולים להתמודד מול האוייב הנמצא מולנו, שידינו על העליונה, תוך שאנו מצליחים לשמר שגרה אזרחית שאינה מושפעת כמעט מהנעשה לאורך הגבול."

בסיום נאומו בירך את מפקד העוצבה החדש ואמר: "סיון חברי היקר, אתה מפקד מוביל ומקצועי. אני משוכנע שהדרך שהביאה אותך לתפקיד תקנה לך את היכולת להמשיך ולהוביל את החטיבה לאתגרים הבאים העומדים בפניה״.

מדברי מפקד עוצבת ״חירם״ הנכנס, אלוף-משנה סיון בלוך: ״אני עומד כאן היום לפניכם בתחושת גאווה ואחריות רבה עת אני מקבל לידי את הפיקוד על חטיבה 769 .אתגרים רבים עוד צפויים לנו בהמשך הדרך ורק על ידי היכולת לייצר סינרגיה בין היחידות השונות, ההתיישבות וארגוני הביטחון השונים, נצליח להשתפר ולנצח. רק עמידה משותפת המאפשרת לכל אחד להביא את הייחודיות שלו לשלם המבצעי תביא לנו את הניצחון. לא ניתן להצליח במשימה ללא עבודה קשה, מקצועיות, צניעות ופתיחות. אלו תכונות המחייבות אותנו בכדי להביא את הניצחון וההגנה על חלקה הצפוני של מדינת ישראל. יהודה, אני רוצה להודות לך בשמי ובשם חטיבה 769 על הובלת החטיבה בעשייה מבצעית מרשימה ומוצלחת במשך השנתיים האחרונות, במסירות רבה ובאומץ לב פיקודי ומבצעי״.

טקס חילופי מפקדי עוצבת חירם
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה יהודה ואך: נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1998 ליחידת "מגלן".
2012-2014 – שירת כמפקד גדוד "שקד".
2014-2015 – שירת כמפקד גדוד "דקל" בבה״ד 1.
2015-2016 – שירת כמפקד גדוד "גפן" בבה״ד 1.
2016-2017 – שירת כסגן מפקד חטיבת "גבעתי".
2017-2019 – שירת כמפקד חטיבת ״שועלי המרום״.
2019-2021 – שירת כמפקד עוצבת ״חירם״.
אלוף-משנה יהודה ואך בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת "מורשת יעקב", ובעל תואר שני בביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה. אלוף-משנה ואך נשוי ואב לשישה.

טקס חילופי מפקדי עוצבת חירם
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה סיון בלוך: אלוף-משנה סיון בלוך נולד בשנת 1985 והתגייס בשנת 2004 ליחידת ״אגוז״.
2014-2015 – שירת כסגן מפקד גדוד ״הבוקעים הראשון״.
2015- 2017 – שירת כמפקד גדוד "ברק".
2019-2017 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת "גולני".
אלוף-משנה סיון בלוך בעל תואר ראשון במזרח תיכון מאוניברסיטת אריאל ותואר שני בניהול מערכות חינוך ממכללת "הרצוג". אלוף-משנה בלוך נשוי ואב לארבעה.

טקס חילופי מפקדי עוצבת חירם
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח