מבזקיםפוליטי / מדיני

תקציב המשרד לשירותי דת גדל במאה מיליון ש"ח

בדיון שבין המשרד לשירותי דת למשרד האוצר הוסכם שתקציב המשרד לשירותי דת יעלה בכ-100 מיליון ש"ח. תקציב הרבנות הראשית יעמוד על 32 מיליון ש"ח, גידול של 6 מיליון ש"ח. תקציב בתי הדין הרבניים יעמוד על 208 מיליון ש"ח, גידול של 13 מיליון ש"ח.

השר לשירותי דת מתן כהנא :"התקציב מביא לידי ביטוי את החשיבות והנחיצות של שירותי הדת, מחזק את מעמד הרבנות הראשית ויביא לשיפור שירותי הדת עבור אזרחי ישראל". מהפכת הכשרות של השר כהנא עוברת לשלב מעשי. תוקם יחידת הממונה על הכשרות ברבנות הראשית בשנה הקרובה.

המשרד לשירותי דת יקצה עוד 20 תקנים לרבנים בהתיישבות, 15 רבנים ו-5 קייסים לעדה האתיופית ו-3 דיינים בבית הדין הגדול. בנוסף יוקצו תקני כוח אדם ברבנות הראשית כחלק ממטרתו של כהנא לחזק את הרבנות הראשית ועל מנת לקדם את השירות לאזרח ולהעמיד אותו במרכז העשייה של שירותי הדת בישראל. כחלק מהמגמה שמוביל השר לקידום נשים במנגנוני שירותי הדת יוקצו 2.5 מיליון ש"ח לנושא. מתוכם מיליון וחצי ש"ח עבור תמיכה במוסדות לימוד תורה לנשים ומיליון נוספים בשנת 2022 עבור יועצות הלכה.
 
תקציב המועצות הדתיות יעמוד על סך של כ-244 מיליון ש"ח מדובר בתוספת תקציבית של 32 מיליון ש"ח. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה מעיון בסיכום התקציב כי ניתנה עדיפות למחשוב והטכנולוגיה בשירותי הדת. בתי הדין הרבניים יתוגברו בסכום של 5 מיליון ש"ח לצורך יציאה למכרז מחשוב. דבר שיקל על הבאים בשערי בתי הדין ועל הדיינים. גם הרבנות הראשית לישראל והמשרד לשירותי דת יקבלו סכום של 8.8 מיליון ש"ח לצורך פרויקט "שירת הים" וקידום מערכת המחשוב והסייבר במשרד. דבר שיאפשר לאזרח לעשות פעולות רבות דרך האינטרנט ללא צורך לצאת מהבית. 

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

לפני כשבועיים הכריז השר לשירותי דת מתן כהנא על מהפכת הכשרות. התכנית עוברת לשלבי הביצוע והיא הוכנסה בסיכום התקציבי. כבר בשנת 2021 תוקם יחידת הממונה ברבנות הראשית לטובת התחלת יישום התכנית.

סכום התקציב של המרכז הארצי למקומות קדושים וקבר הרשב"י יגדל ב-25 מיליון ש"ח לטובת פיתוח והסדרה של קבר הרשב"י ומערת המכפלה תזכה לתקציב של 2.7 מיליון ש"ח.

נושא הקבורה ופיתוח בתי העלמין יתוגבר באופן משמעותי. יוקם צוות לגיבוש פתרונות בנושא הקבורה. סך התקציב המיועד לצורך פיתוח והפעלת בתי עלמין יעמוד על 46 מיליון ש"ח.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון מוני מעתוק: "שירותי הדת נמצאים בסדר העדיפות של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל ניתן דגש מרכזי לאזרח שעומד במרכז העשייה שלנו כמקבל שירות. לצד חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל וקידום מהפכת הכשרות אותה מוביל השר".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח