בריאותמבזקים

הטרנדים המובילים בעולם התזונה: מה הם, כיצד הם מועילים והאם הם כאן כדי להשאר?

קל למדי לזהות את הטרנדים האחרונים בעולם התזונה. לעיתים קרובות אנחנו שומעים על טרנדים חדשים בעולמות התזונה והפחתת המשקל מחברים, בני משפחה או ערוצי המדיה החברתית, ובמהרה – מוצרי מזון חדשים רבים מופיעים על מדפי חנויות המזון. כשמדובר בטרנדים בעולם התזונה, אילו מהם באמת יכולים להועיל לבריאותנו ואילו הם רק אופנה חולפת?

סוזן בוורמן מנהלת הדרכת תזונה בחברת הרבלייף מדווחת מתוך הכנס השנתי של האקדמיה לתזונה ודיאטה שהתקיים באטלנטה, ג'ורג'יה על הטרנדים המובילים בעולם התזונה:

  1. חטיפי חלבון

אחד הטרנדים הבולטים ביותר בכנס היה חלבון. כל המוצרים להוטים לספר כמה חלבון מכילים המוצרים שלהם – במיוחד החטיפים! ייתכן כי זה מצביע על כך שאולי אנחנו מתחילים להתרחק מהאמונה שאכילת חטיפים היא הרגל גרוע, ושלחטיפים מאוזנים ובריאים יש מקום בארון המטבח שלנו. חטיפים זכו למוניטין גרוע משום שאנשים רבים מקשרים אכילת חטיפים ל"מזונות מהירים" המציעים תועלת תזונתית מועטה. אכילת חטיפים נחשבת לרוב מזיקה משום שהיא נתפסת כמשהו שעושים בעיקר לצורכי בידור ולא כדי להגביר את צריכת הוויטמינים, המינרלים או החלבון. חטיף בריא המכיל חלבון יכול לשרת מספר מטרות חשובות; הוא יכול לסייע בהשקטת תחושת הרעב בין הארוחות ומספק גם "הזדמנות אכילה" נוספת שמאפשרת לשלב יותר מאכלים מזינים בתפריט היומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: הרבלייף
  1. מזון ללא גלוטן נמצא כאן כדי להישאר

בין אם אנשים צריכים לעבור למזון נטול גלוטן ובין אם לאו, הטרנד של מזון ללא גלוטן כובש אנשים רבים והוא יכול לסייע בהוספת גיוון וערכים תזונתיים לתפריט. מכיוון שהמקור העיקרי לגלוטן בתזונה הוא חיטה, טרנד זה מציע אלטרנטיבות מגוונות של דגנים דוגמת קינואה, כוסמת, דוחן, טף, אמרנה, והמזונות המיוצרים מהם. זוהי דרך נפלאה להוסיף גיוון לתזונה. ומשום שכל צמח מציע סט ייחודי של חומרים מזינים, תוכלו לצרוך מגוון רחב יותר של ויטמינים, מינרלים ופיטו-נוטריאנטים.

עם זאת, יש דבר אחד שכדאי לקחת בחשבון: נטול גלוטן אין פירושו בהכרח דל קלוריות. אנשים רבים הצטרפו לטרנד נטול הגלוטן, כשהם מניחים שמדובר במסלול ישיר להפחתת משקל. לפני 10 או 15 שנים זה אולי היה נכון משום שאז היו רק מוצרים בודדים ללא גלוטן; בתקופה זו, תזונה ללא גלוטן כללה בעיקר פירות, ירקות, חלבון ופחמימות פחות מזוקקות.

צילום: הרבלייף
  1. החיידקים ה"טובים"

מסתמן כי ישנו עניין רב בתחום מחקר המיקרוביום של מערכת העיכול וכי אנו עומדים לראות יותר ויותר מוצרים שמיועדים לתמוך בצמיחה של חיידקים "טובים" אלה. מזונות מותססים יכולים להיות הדרך בה אנחנו מכניסים את החיידקים הטובים האלה למערכת העיכול שלנו. רוב האנשים מכירים מוצרי חלב מותססים (דוגמת יוגורט וקפיר) כמקור לחיידקים אלה. בעולם יש גם מוצר חדש, גבינת קוטג' מותססת, ובתערוכה הוצגו גם שורשי סלק וגזרים מותססים.

צילום: הרבלייף
  1. סופר פוד

מונח המיוחס למזונות בעלי ערכים תזונתיים גבוהים כגון: גוג'י ברי, זרעי צ'יה, ספירולינה או אסאי. בשנים האחרונות זכו מזונות אלה להכרה עולמית גדולה כמזונות-על בעלי סגולות רפואיות. המונח סופר פוד מאז ומעולם היה רק טרנד שיווקי בעולם התזונה; ככלל ירקות ופירות הם מקור לנוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. צריכה יומיומית מגוונת של ירקות ופירות בחמישה צבעים חיונית להגנה על הגוף, ולשמירה על בריאותו.

לאחרונה יותר ויותר חברות מאמצות גישה מעט שונה, במקום דגש על סגולות רפואיות ספציפיות הדגש מושם על צפיפות תזונתית הקובעת עד כמה המזון צפוף ברכיבי תזונה בריאים ביחס לכמות הקלוריות שבהם. כך למשל ירקות ופירות הם בעלי צפיפות תזונתית גבוהה משום שהם עשירים בחומרים מזינים ובעלי ערך קלורי נמוך. ירקות עמילניים, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים הם בעלי צפיפות תזונתית בינונית. הצפיפות התזונתית הנמוכה ביותר נמצאת במוצרים מהחי ומזונות מעובדים.

צילום: סטודיו דיטיילס חטיפי הרבלייף
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח