חדשות הארץמבזקים

מנכ"ל משרד החינוך: מקווה שלקראת סופ"ש נתחיל במבצע בדיקות סרולוגיות לתלמידים

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק השתתף היום (שני) בדיון בוועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל. סלוביק עלה לדיון באמצעות הזום לבקשת היו"ר השכל, מבית החולים שיבא שם קיים ישיבת היערכות עם נציגי משרד הבריאות.

סלוביק עדכן את חברי הכנסת: "הדבר הראשון שאנחנו מתכוונים לעשות הוא לצאת במבצע לאומי של בדיקות סרולוגיות למיליון ו-600 תלמידים מגיל גן עד כיתה ו', כדי לאתר תלמידים שהיו עם תחלואה אסימפטומטית. המיפוי הזה זה ישחרר מאות תלמידים למעגל הלימודים ללא צורך בבידוד, מכיוון שהם יהיו זכאים לתו ירוק. אני מאמין שלקראת סוף השבוע הבא נוכל לצאת למבצע הלאומי הזה. את זה סיכמנו עם משרד הבריאות כבר הבוקר".

לדבריו יש מספר נושאים עליהם אין סיכום כגון מספר ימי הבידוד: "השלב השני בתוכנית שלנו הוא הפעלת מגן חינוך בערים בתחלואה גבוהה. איך בדיוק נעשה את זה? נסגור את הפרטים במהלך היממה הקרובה ונציג את זה אישורו של הקבינט וראש הממשלה. אנחנו לא מסוכמים עדיין על מודל הבידוד. למודל הבידוד יש משמעויות גדולות לתלמידים ולהוריהם שיחזרו למעגל העבודה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד התייחס סלוביק למדד להגדרת התחלואה ברשויות המקומיות. לדבריו, הגדרת מדד התחלואה הוא באחריות משרד הבריאות בלבד. "מנהל בית הספר יקבל ממשרד החינוך סל שלם של פתרונות והוא יחליט אילו פתרונות לאמץ כדי להפחית מגעים בין התלמידים. נסכם את המתווה והמנהלים יקבל דף הנחיות ברור כשהכל יוצג להם עד לסוף השבוע".

הדיון ממשיך בהשתתפות נציגי מנהלי בתי ספר וגני הילדים, נציגי הרשויות המקומיות ונציגי ההורים.

צילום: freepik
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button