מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף נדב לוטן הוא מפקד עוצבת הפלדה החדש

תת-אלוף נדב לוטן, נכנס היום לתפקידו כמפקד עוצבת הפלדה, הוא מחליף בתפקידו את תת-אלוף סער צור, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. טקס חילופי המפקדים התקיים הערב (ראשון), במפקדת האוגדה במעלה אפרים, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים ובני משפחה.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: "סער היקר, תחת פיקודך, האוגדה התעצמה ושיפרה את התמרון היבשתי אל מול חמאס ומול חיזבאללה. עוצבת הפלדה היא חומת ההגנה עליה יתנפצו אויבינו ומבקשי רעתנו, היא אוגדת ההכרעה של פיקוד הדרום ושל צה״ל. נדב, אחריות עצומה אנו מפקידים בידך, אחריות על ביצור בטחונה של מדינת ישראל בשגרה ובמלחמה".

טקס חילופי מפקדי עוצבת פלדה
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת הפלדה היוצא, תת-אלוף סער צור: "אוגדה 162 היא אוגדה חזקה, בעלת חטיבות עצמאיות, אוגדה המדגישה את איכות העשייה, בתכנון האופרטיבי, בתפיסה המבצעית, באימונים ובידע. האוגדה היא מכונה ענקית, משומנת מאוד, מרובת אנשים, מרובת משימות. מרבה רגלים שאינו עוצר לרגע. לא יכולתי לבקש תקופת פיקוד מאתגרת יותר מהתקופה אותה חוויתי. תקופה של עשייה מטורפת, לילות כימים של דיונים אופרטיביים, סיורי שטח, תרגילים רבים ומגוונים שבתוכם ניצול הזדמנויות רבות. נדב ידידי, משך שנים ארוכות בהן אנו הולכים בשבילי הלחימה. אתה קצין מעולה, קיבלת על עצמך את האתגר הגדול הזה, ואני בטוח שתצליח לנסוק עם האוגדה לגבהים נוספים ולהוביל אותה להצלחות רבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חילופי מפקדי עוצבת פלדה
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת הפלדה הנכנס, תת-אלוף נדב לוטן: "אוגדה 162 ,הינה דרג משימתי המביא לידי ביטוי רעיון מבצעי ויכולת פיקוד על חמישה צוותי קרב חטיבתיים בשגרה ובחירום. המערכה הבאה תתנהל בחזית ובעומק, היא תהיה רב זירתית ותלווה באתגרים רבים. חובה עלינו להתכונן ליעד המערכתי, ועל מנת לעמוד בו יש להתכונן לתמרון עמוק בשטחים סגורים, באסרטיביות ומהירות. כאן בארץ בראשית, בבקעת הירדן, אני מקבל עליי את הפיקוד על עוצבת הפלדה, בענווה ובגאווה רבה גם יחד. זהו מרוץ שליחים ארוך, והיום אני זכיתי ליטול את מקל השליחים, כחוליה בשרשרת המפקדים, ולהמשיך במסע ההגנה על הארץ היקרה שלנו. אני רוצה להודות לך סער, על החברות ועל השותפות בינינו, ולהביע את הערכתי העמוקה על שירות מצטיין כמפקד האוגדה בשנתיים האחרונות."

טקס חילופי מפקדי עוצבת פלדה
צילום: דובר צה"ל
טקס חילופי מפקדי עוצבת פלדה
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח