מבזקיםספורט

טקס זיכרון לי"א חללי מינכן התקיים במעון שגרירת ישראל ביפן

שגרירות ישראל ביפן והועד האולימפי בישראל קיימו היום (ראשון) במעון שגרירת ישראל את טקס הזיכרון לציון 49 שנים לטבח י"א הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972.

האירוע נערך במתכונת מצומצמת על רקע מגבלות הקורונה ביפן בהשתתפות יו"ר הועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, מושלת טוקיו, נשיאת הועדה המארגנת היפנית של המשחקים בטוקיו, שרת האולימפיאדה היפנית ומנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך. כמו כן השתתפו חלק מחברי נבחרת השחייה של ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו.

שגרירת ישראל ביפן, יפה בן-ארי, אמרה: "ליבנו עם משפחות הספורטאים אשר נרצחו בדם קר ע"י מחבלים פלסטינים. הטבח הנורא חקוק בזיכרון הלאומי שלנו לעד. אנו מוקירים תודה לנשיא הועד האולימפי הבינ״ל שהביא להחלטה לציין לראשונה בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו את זכר החללי הישראלים באולימפיאדת מינכן ולוועדה המארגנת של יפן שאיפשרה זאת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

.

האלמנות אילנה רומנו ואנקי שפיצר. צילום: הוועד האולימפי הישראלי

יו״ר הועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, ציין: ״החלק החסר במורשת זיכרון הספורטאים – ההכרה מטעם התנועה האולימפית, הושלם ב-23 ליולי בטוקיו במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה. זהו רגע מאד מרגש עבורנו. לאנקי שפיצר ואילנה רומנו ביחד עם שאר המשפחות לקח שנים רבות להגיע לנקודה זו".

צילום: הוועד האולימפי הישראלי

מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך שנכח כנציג ממשלת ישראל, אמר: "לאחר 49 שנים של התעלמות, סוף סוף הוזכרו יא' חללי מינכן. שנים רבות שאילנה רומנו ואנקי שפיצר, אלמנותיהם של יוסף רומנו ואנדרי שפיצר נאבקו על צדק היסטורי וזה סוף סוף קרה. יובל שלם ששתי הנשים החזקות הללו ברוחן ובנפשן, פעלו למען הזיכרון של הטבח ולא וויתרו אל מול הקשיים הרבים שעמדו בדרכן במשך השנים. תודה לנשיא הועד האולימפי תומאס באך, שהמשיך להיאבק בנושא. היה מאוד מרגש לראות שהצדק נעשה אל מול אלפי אנשים באצטדיון ומאות מיליוני אנשים בבית.

שגרירת ישראל בטוקיו, יפה בן ארי. צילום: הוועד האולימפי הישראלי

אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו ז"ל מחללי מינכן, פנתה ליו"ר הועד האולימפי הבינ"ל ואמרה: ״תומאס היקר, התגובות החמות זורמות אלינו מכל העולם. מה שעשית לנו המשפחות הוא כאין וכאפס לעומת מה שעשית למען עולם טוב יותר. בזכותך אנו מרגישות יותר מתמיד חלק מהמשפחה האולימפית״.

מושלת טוקיו יוריקו קויקה אמרה: "ברצוני להביע את תנחומי העמוקים על אבדן החיים של 11 אנשי הספורט הישראלים אשר קיפחו את חייהם במהלך המשחקים האולימפיים – אירוע של שלום ואחווה. האמנה האולימפית קוראת לקידום שלום. ע"י הצלחת המשחקים האולימפיים בטוקיו ופתיחת צוהר לעתיד של תקווה, אנו שולחים מסר של שלום מטוקיו לשאר העולם".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח