מבזקיםצבא וביטחון

החל מהיום: אשקלון מפוצלת לשני אזורי התרעה – צפון ודרום

אשקלון מתפצלת החל מהבוקר (ראשון) לשני אזורי התרעה, אשקלון צפון ואשקלון דרום ובכך מצטרפת ל-11 רשויות נוספות ברחבי הארץ אשר מפוצלות לאזורי התרעה שונים.

המהלך נועד להפחית את מספר ההתרעות בקרב כלל תושבי העיר ולהתמקד באזורים ובשכונות בהן נשקפת סכנה ממשית לתושבים מנפילת רקטות וטילים או מנפילת שברי יירוט ואף לצמצם תופעות של לחץ וחרדה.

בשנים האחרונות אשקלון הפכה מהעורף לחזית של המדינה, ורק לאחרונה התמודדה העיר עם מבצע שומר החומות, המבצע הקשה ביותר שידעה העיר אשקלון מזה 15 שנים. תושבי העיר חוו 114 מטחים, 964 שיגורים ו-75 נפילות ישירות בתוך העיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כידוע, מערכת ההתרעה של פיקוד העורף היא בין המערכות החשובות ומצילות החיים בעת חירום. בזכות ההתרעות וההנחיות של פיקוד העורף לאורך השנים וסבבי הלחימה ניצלו חיי אדם, הלכה למעשה.

על מנת לדעת מהו אזור ההתרעה אליו שייכים התושבים בעיר מפוצלת – יש להיכנס לפורטל החירום הלאומי או לאפליקציית פיקוד העורף ולהזין בלשונית 'התרעות' את כתובת המגורים שלכם. לדוג', תושב שגר ברחוב יוספטל בשכונת שמשון משויך לאשקלון דרום ואילו תושב שגר ברחוב הציונות משויך לאזור אשקלון צפון וכל אחד מהם יקבל התרעה וישמע אזעקה רק במידה וקיים סכנה ממשית לירי רקטי לעבר האזור בו הוא מתגורר.

יש להדגיש כי הפיצול עשוי להביא למצב שבו ניתן לשמוע אזעקות חלשות מצופרי פיקוד העורף מאזורים סמוכים. כדי להיות בטוחים שההתרעה מופעלת במקום שבו אתם נמצאים, יש להשתמש ביישומון פיקוד העורף – שמזהה את מיקומכם ומתריע בפניכם אם אתם נמצאים בסכנה, באמצעות אזעקה עולה ויורדת הזהה להתרעה המתקבלת מצופרי פיקוד העורף. לשם כך, וודאו כי שירותי המיקום שלכם פועלים. כמו כן, ניתן להגדיר ביישומון קבלת התרעות באזורים הסמוכים למקום מגוריכם, וכך לדעת האם צליל האזעקה ששמעתם הוא מכיוון שהופעלה שם התרעה, שאינה מיועדת לכם. נציין כי אזורי התעשייה מוגדרים כאזור התרעה בפני עצמו, בנפרד מאזורי המגורים.

החל מהבוקר, עיריית אשקלון בשיתוף פיקוד העורף יוצאים במערך הסברה נרחב בנושא במטרה להגיע לכל תושבי העיר. כחלק ממערך ההסברה, יחולקו פליירים לאזרחים הוותיקים ובשפות שונות, יוצבו עמדות הסברה במרכזי קניות ומקומות עם ריכוזי אוכלוסייה גבוהים ותיעשה פעילות הסברה נרחבת באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות עם סרטוני הסברה של התושבים ואנשי מקצוע.

בקישור הזה ניתן לבדוק מה שם אזור ההתרעה שלכם ומה זמן הכניסה שלכם למרחב המוגן

למידע נוסף על קבלת התרעה ממוקדת לחצו כאן

למידע נוסף על אמצעי ההתרעה של פיקוד העורף לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אשקלון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח