מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ בן גביר במכתב ליועמ"ש: לעצור את השייח' אלבז באופן מיידי

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה בהולה נגד השייח' יוסוף אלבאז.

במכתבו ציין ח"כ בן גביר: "אמש נחשף סרטון, בו נראה השייח אלבאז ממשיך להסית לטרור, לאלימות, ולגזענות וכן מעודד למעשה אלימות וטרור ומביע דברי שבח ואהדה לטרוריסטים שתקפו ורצחו יהודים במבצע שומר החומות, כל זאת במהלך נאום בשבוע שעבר. כך, בנאומו מסית אלבאז לפגוע במוסדות מדינת ישראל וביהודים באשר הם יהודים, ומאיים כי במידה ויהודים יעלו להר הבית, תפרוץ אינתיפאדה".

הוסיף בן גביר: "בן היתר, השייח אלבאז אמר את הדברים הבאים: "אני פונה אל הממסד הישראלי העושק, ואומר לו בצורה הברורה ביותר שההתקפות החוזרות ונשנות על מסגד אל אקצא יביאו להבערת פתיל אינתיפאדה יוקדת שתשרוף הכל. ראינו בחג הקודם שלנו את העושק של הממסד בישראל, כאשר היא תקפה את מסגד אל אקצא המבורך, ראינו כיצד עזה יצאה לאינתיפאדה וכיצד ירושלים יצאה לאינתיפאדה, וכיצד יצאה הגדה המערבית לאינתיפאדה, וכיצד יצא פנים פלסטין לאינתיפאדה, משום שמסגד אל אקצא הוא מעיקרי האמונה, עבורו נקריב את היקר ביותר שברשותנו, נקריב עבורו את חיינו, נקריב עבורו את היקר שברשותנו. לא ירתיע אותנו המעצר, לא ירתיע אותנו הכלא, ואנחנו ממשיכים ואומרים כי למוסלמים יש זכות מוחלטת במסגד אל אקצא להם לבדם, וליהודים אין שום זכות בו ולו בגרגר אחד של רגב אדמה".
 

צילום: מטה ארגוני המקדש

עוד הוסיף ח"כ בן גביר במכתבו כי: "אין ספק שהדברים עולים כדי הפרת סעיף 144ב לחוק העונשין, בהיותם הסתה לגזענות נגד יהודים. זאת ועוד, הדברים עולים אף כדי הפרת סעיף 144ד2 בהיותם קריאה ברורה לעשיית מעשי אלימות, וכן דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות עם מעשי אלימות נגד יהודים ובנוסף, איומיו של אלבאז בהצתת אינתיפאדה מחודשת, עולים כדי איום בביצוע מעשה טרור כהגדרתו בסעיף 27 לחוק המאבק בטרור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום מכתבו ביקש ח"כ בן גביר: "להורות על פתיחה בהולה בחקירה ומעצר מחדש של השייח המסית".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח