מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ ארבל: המינויים במפלגת העבודה מעלים חשש לאפליה על רקע גזעני

ח"כ משה ארבל שיגר הבוקר (שישי) לעו"ד אווקה (קובי) זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות. בנושא חלוקת משרות פוליטיות על רקע גזעי במפלגת העבודה.

במכתבו כתב ח"כ ארבל: "בחודש שעבר נחתמו ההסכמים הקואליציוניים בין סיעות הקואליציה והוקמה ממשלת ישראל ה-36. במסגרת ההסכמים, ניתנו למפלגת העבודה משרדי התחבורה והבטיחות בדרכים וביטחון הפנים וכן ראשות שתי ועדות חשובות בכנסת: ועדת החוקה, חוק ומשפט וועדת העבודה, הרווחה והבריאות. חמשת המקומות הראשונים ברשימת מפלגת העבודה, שנבחרה בפריימריז דמוקרטיים, היא כדלקמן: מרב מיכאלי; עמר בר לב; אמילי מואטי; גלעד קריב; ואפרת רייטן. לאור רשימה זו, ניתן לצפות באופן סביר שאמילי מואטי המוצבת במקום השלישי ברשימה תזכה לאחד מארבעת התפקידים הבכירים שניתנו למפלגה. למרות זאת, חה"כ מיכאלי, יו"ר המפלגה, החליטה כי היא ומר בר לב יכהנו כשרים בעוד חה"כ קריב ורייטן ישמשו כיושבי ראש ועדה. שלא במקרה, חה"כ מואטי היא היחידה מבין חמשת הראשונים ברשימה שמוצאה מזרחי."

ח"כ משה ארבל, תנועת ש"ס

בנוסף, אמר ארבל: "המחוקק הישראלי אסר באיסור חמור אפליה על רקע גזע או ארץ מוצא במקום העבודה בחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988, ורואה בה רעה חולה שחובה לשרש מהארץ. מפלגת העבודה היא כידוע "חשודה" מוכרת בכל הנוגע ליחסה לאחר בכלל, וליהודים ממוצא מזרחי בפרט. ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר התבטאה נגד הפנתרים השחורים ("הם אינם נחמדים") עובר בחיים חפר, יאיר גרבוז וחבר הכנסת לשעבר אורי אור ("אי אפשר לקיים איתם שיחה נורמלית"; חלקם הגדול "פרימיטיביים ופועלים לפי הרגש וכלל לא לפי השכל"). ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ז"ל, מקימה של מפלגת מפא"י, אף התבטא כך: "דרושים לנו בני-אדם שנולדו כפועלים. יש לשים לב יותר אל האלמנט המקומי מעדות המזרח, אל התימנים והספרדים אשר רמת חייהם ודרישותיהם הן נמוכות משל פועל אירופי ובהצלחה יוכלו להתחרות בערבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי: "למפלגת העבודה אם כן עבר עשיר ומגונה בזלזול, פגיעה ואפליית יהודים ממוצא מזרחי וספרדי (וזאת מבלי להזכיר את הפשעים הרבים שבוצעו במעברות, בשיכון, בשירותי בריאות וחינוך ועוד). אי אפשר להשתחרר מן התחושה כי התרבות ההיסטורית הזו הביאה להחלטה המשונה של חה"כ מיכאלי להעדיף את חה"כ קריב ורייטן, הממוקמים מתחת לחה"כ מואטי, על פניה. החלטה המנוגדת להיגיון הטבעי והפוליטי."

אמילי מואטי במפגש פעילים של העבודה. צילם: תומר פלג

את מכתבו סיכם חה"כ משה ארבל כך: "ראוי גם לציין שלחה"כ קריב ורייטן אין ניסיון פוליטי רב מחה"כ מואטי שהחלה את דרכה הפוליטית כבר לפני עשור, נהפוך הוא. אף מקום שישי ברשימת המפלגה, חה"כ רם שפע, זכה למינוי מכובד – יו"ר הסיעה, בשעה שחה"כ מואטי נותרה חברת כנסת מן המניין. כראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות אבקשך לבחון בהקדם את התנהלות חה"כ מיכאלי ומפלגת העבודה בהקשר לחלוקת התפקידים הפוליטיים בממשלה הנוכחית ואם אומנם מדובר באפליה על רקע גזעי כפי שמסתמן לכאורה".

תגובה אחת

  1. משה ארבל התחיל להשתעמם. עד עכשיו לפחות יכול היה לספור כסף אבל זה מוצר שהולך ואוזל. במקום לטפל בבעיות של מפלגה שבראה עומד עברין מורשע שבילה בבית הסוהר ומספר עננים שחורים מרחפים מעל ראשו גם בימים אלה טורח להטיף מוסר למפלגת העבודה על ייצוג לא הולם לחברת כנסת של הגדרתו היא מזרחית מקופחת. אין לו בעיה של קיפוח נשים על רקע גזעני בד״ס. בש״ס זה לא קיפוח – בש״ס זו מצוות אל. וכידוע חכ״כ ארבל מדקדק ברצון האל. לא מצאתי בעשרת הדיברות משהו כמו תתבייש בדבריך ובמעשיך ונצור פיך לבל תשמיע דברי הבל שתצטער עליהם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח