בריאותמבזקים

רה”מ: אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון השלישי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז הערב על תחילת המבצע לקבלת החיסון השלישי לקורונה.

בהצהרה אמר בנט: “אזרחים יקרים, ברצוני לעדכן אתכם בכמה התפתחויות חשובות. מגיפת הדלתא ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, וגם כאן בישראל. גלי הקורונה הראשונים עלו לנו ב-200 ימי סגרים, באובדן שנת לימודים לילדינו, ובפגיעה כלכלית קשה. איננו רוצים לחזור לשם.”

עוד הוסיף בנט: “לו אחזנו במדיניות הקודמת, כבר בשלב המוקדם הזה, היו מוטלים כאן סגרים ומגבלות המשתקות את כל פעילויות החיים. אבל המדיניות שלנו שונה וברורה: שמירה על החיים – לצד שגרת החיים. המטרה שלי לקיים כאן את העסקים, החינוך והתרבות, לצד הקורונה ולהימנע מסגרים ככל האפשר. הסגרים הביאו עד היום לאובדן של 200 מיליארד שקלים. תבינו, בסכום הזה אפשר היה לבנות למשל 100 בתי חולים, או להעניק חינוך חינם מגיל לידה ועד תואר ראשון לכלל ילדי ישראל – לצמיתות. הממשלה בראשותי עושה הכל כדי שמצב זה לא יחזור. האסטרגיה שלנו כוללת שלוש שכבות הגנה: שמירה הדוקה על המבוגרים והפגיעים, עטיית מסכות והתנהגות אחראית, והתחסנות האוכלוסייה.”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לפעולות הממשלה בנושא אמר בנט: “הממשלה מבצעת עשרות פעולות במקביל: הפעלנו את פרויקט “מגן אבות” להגנה על 120,000 הקשישים והפגיעים ביותר בישראל. בנתב”ג – הבאנו ל-100% בדיקות לנוחתים. אישרנו, לראשונה, מכירת בדיקות קורונה עצמיות, ותוכלו למצוא אותם כבר היום על המדפים ברשתות הפארמה. יחד עם משרד הביטחון, משרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד הפנים והשלטון המקומי אנחנו יוצאים משבוע הבא במבצע “חוסן לאזרח” להמרצת ההתחסנות בישראל.”

בדבריו התייחס למבצע החיסון השלישי: “ועכשיו, לסיבה שלשמה התכנסנו: אחרי סדרת דיונים עם מומחי רפואה בישראל ובעולם, בהובלת אנשי המקצוע של משרד הבריאות, כפי שכבר פורסם, המליצה ועדת המומחים הרפואיים ברוב מוחץ של 56 מול 1 – לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל. הממצאים מראים שיש דעיכה של חיסוניות הגוף לאורך זמן, ומטרת החיסון המשלים היא לחזק אותה מחדש, וכך לצמצם את סיכויי ההידבקות והתחלואה הקשה באופן משמעותי. לכן, אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון המשלים, החיסון השלישי. החיסון יינתן בשלב זה לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני.”

צילום: קובי גדעון /לע”מ

בנוסף אמר: “המציאות מוכיחה: החיסונים בטוחים. המציאות מוכיחה גם שהחיסונים מגינים מתחלואה קשה וממוות. וכמו חיסוני השפעת שצריך לחדש אותם מעת לעת – כך גם כאן. תוך מספר ימים מקבלת המנה השלישית, היא מיד נכנסת לפעולה ומספקת לגופכם הגנה חזקה מאוד. אני קורא לכל המבוגרים שקיבלו את החיסון השני: לכו להתחסן בחיסון המשלים. תדאגו לעצמכם. תדאגו ליקירים שלכם. אני יכול לעדכן אתכם שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, יהיה הראשון לקבל את החיסון המשלים, כבר מחר בבוקר.”

צילום: מארק ניימן לע״מ

בפנייה לציבור אמר רה”מ: “אני פונה מכאן לכולם: התקשרו עכשיו להורים שלכם, לסבא וסבתא שלכם, ותדאגו שהם יקבלו את החיסון המשלים בהקדם. הטלפון הראשון שלי אחרי שאסיים את דבריי יהיה לאדם היקר לי מכל, לאמא שלי, כדי לקחת אותה להתחסן מיד, כי אני רוצה לשמור עליה. כפי שאמרתי, מטרתנו היא לשמור על מדינת ישראל פתוחה, אבל צריך להבין: יש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגיפה. ולכן כדי שנוכל לשמור על מדינת ישראל פתוחה, על הכלכלה פתוחה, על החינוך פתוח – אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגיפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית, כדי לשמור אחד על השני. לכו להתחסן. כבר ביום הראשון הקרוב, יאפשרו קופות החולים ובתי האבות לקבל את החיסון.”

צילום: freepik

לגבי האזרחים שאינם מחוסנים אמר: “מכאן אני קורא גם למי שעדיין לא התחסן במנה הראשונה, במיוחד לצעירים: לכו להתחסן. החיסון ישמור על חיי יקיריכם, ימנע מכם עוגמת נפש, והוצאות כספיות מיותרות. חיסון ילדים מעל גיל 12 יאפשר להם שגרת לימודים רגילה ללא בידודים והפרעות. אני מבקש מכאן להודות לשר הבריאות, למנכ”ל משרד הבריאות, לעובדי מערכת הבריאות, לצוותי הרפואה, לרופאים ולאחיות – שנותנים עבורנו את הלב ואת הנשמה, כדי שכולנו נוכל להמשיך בשיגרת חיינו בצורה בריאה ובטוחה. זה לא מובן מאליו.”

לסיום פנה בנט לציבור ואמר: “ובנימה אישית, לסיום, אני רוצה לומר –ההחלטה להתעקש על מדינת ישראל פתוחה, על עסקים פתוחים, על מסעדות, תרבות ואירועים פתוחים – אינה קלה, אבל מנהיגים צריכים לדעת לקבל החלטות, גם כשהן לא קלות. זו המשמעות של אחריות. באיזון בין שמירה על החיים לבין שמירה על שגרת החיים – זו ההחלטה הנכונה”.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח