חדשות הארץמבזקים

ד"ר אלרעי פרייס: יש בין 100 ל- 250 חולים מאומתים ביום שנכנסים לארץ מנתב"ג

ד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה היום (חמישי) בדיון וועדת החוקה של הכנסת: "כבר הגענו ל- 800 אנשים וחולים שנכנסו דרך המעברים בעיקרם מנתב"ג. יש לנו בין 100 ל- 250 חולים שנכנסים ביום. זו תחלואה של כל ה-10 ימים אחרי חזרה מחו"ל. בין 50% ל-60% מתגלים כבר בנתב"ג בבדיקה הראשונה והיתר מתגלים במהלך הבידוד. זו עליה אקספוננציאלית בתחלואה המיובאת. מה שבאמת מדאיג אותנו היא תחלואה שבאה מכל העולם, בעיקר תחלואה של מחוסנים. מכל העולם שיעור התחלואה החוזרת עומד על בין 0.1% ל 0.6%".

עוד אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "אנחנו מבינים שכיום עם הדלתא והתחלואה בעולם, לבחור בפינצטה איזו מדינה מהווה לנו סיכון, כנראה לא מספיק כבר. כל מה שקורה כרגע בישראל הגיע מחו"ל. יש לוודא שלא נכנסים דברים יותר גרועים מדלתא."

בתחילת הדיון, היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר כי "אנחנו כאן בוועדה מכבדים את העמדות המקצועיות של משרד הבריאות ואת מציגי ומציגות העמדות הללו. השיח הדמוקרטי מחייב שיח פתוח וביקורתי, טוב שנשמעות עמדות אחרות אך כאן בוועדה יש לנו אמון מלא ביושרה ובמחויבות המקצועית של כל העוסקים בשמירה על בריאות הציבור. גם אם תהיה מחלוקת היא מחלוקת לשם שמים שננהל בכבוד ונקפיד לעשות כך בעתיד. טוב שנשמעות דעות רבות בשיח הציבורי שזהו תפקידו אך עליהן להישמע מתוך כבוד עמוק לאלו המשקיעים את יומם ולילם בהגנה על בריאות הציבור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button