מבזקים

דן מרידור: הערכים שהיו מוסכמים, כבר אינם כאלה. תנועת הליכוד השתנתה

שר המשפטים לשעבר דן מרידור, תקף לפני זמן קצר (שני) את מפלגת הליכוד ואת מה שהגדיר, כניסיון לצמצם את כוחה של מערכת המשפט. את הדברים אמר בפאנל שרי המשפטים שנערך במהלך כנס השקת הכרך החדש בסדרת 'דיני יהודה ושומרון' בהוצאת 'מרכז אדם ואדמה', מכון המחקר מבית תנועת רגבים. בפאנל שרי המשפטים, בהנחיית עורך דין ד"ר הראל ארנון, אחד מעורכי הספר החדש, השתתפו השר לשעבר חבר הכנסת אמיר אוחנה, השרה שקד, השר לשעבר חבר הכנסת צחי הנגבי, והשר לשעבר דן מרידור.

השר לשעבר מרידור אמר: "הערכים שהיו פעם מוסכמים, כבר אינם כאלה. תנועת הליכוד השתנתה. היום אנחנו במקום אחר. בדמוקרטיה, יש מתח מובנה בין הרוב בכנסת ובממשלה לבין המנגנונים שמגבילים אותו. לרוב אין סמכויות להכל. אם הכנסת תחוקק, למשל, שאסור להניח תפילין – אף אחד לא יקשיב לה. מנחם בגין חשב שדמוקרטיה אמיתית היא איננה שלטון הרוב, אלא הגבלת שלטון הרוב, ולכן נכון שבית המשפט העליון יוכל לפסול חקיקה של הכנסת. יש מתח מובנה בכל משטר דמוקרטי בין הרוב שמיוצג בפרלמנט, לבין המנגנונים שמגבילים אותו. בגין סבר שהמשפט עליון על הפוליטיקה, כדי לשמור על זכויותיו של היחיד", אמר מרידור. "מקור הכוח השלטוני הם האנשים, שנתנו לשלטון להחליט בדברים מסויימים".

השר לשעבר מרידור סיפר כי הגיע בפסח 1968 למלון פארק בחברון כדי לעזור שם לראשוני המתיישבים בראשות הרב משה לוינגר: "אחרי מלחמת ששת הימים נוצרו שתי אסכולות – ארץ ישראל השלמה, מול מדינה יהודית ודמוקרטית אמיתית ושלמה. לא בחרנו באף אחת מהן, ואנחנו כעת תקועים באמצע. כשאני נוסע למעלה אדומים אני יוצא מהמדינה, לא בגלל שהאו״ם אמר אלא כי המדינה אמרה! אני חרד מהיום שתהיה מספיק תבונה בצד השני (אצל ערבים) שלא ירצו מדינה משל עצמם אלא ירצו להצביע אצלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תנועת רגבים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח