מבזקים

ח"כ אוחנה: אי אפשר לקבל שדווקא לבית המשפט תהיה את המילה האחרונה

חבר הכנסת אמיר אוחנה, שר המשפטים לשעבר סיפר לפני זמן קצר (שני) מקדם הצעת חוק שתגדיר כי יועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ימונו על ידי השרים באותו האופן שבו ממנים מנכ"ל. "מצפה מחברי ימינה לתמוך בחוק, בהתאם להצהרותיהם בעבר". את הדברים אמר חבר הכנסת אוחנה בפאנל שרי המשפטים שנערך במהלך כנס השקת הכרך החדש בסדרת 'דיני יהודה ושומרון' בהוצאת 'מרכז אדם ואדמה', מכון המחקר מבית תנועת רגבים. בפאנל שרי המשפטים, אותו הנחה עורך דין ד"ר הראל ארנון, אחד מעורכי הספר החדש, השתתפו השר לשעבר חבר הכנסת אמיר אוחנה, השרה שקד, השר לשעבר חה"כ צחי הנגבי, והשר לשעבר דן מרידור.

אוחנה התייחס בדבריו להשבת האיזון בין מעמד הכנסת, הממשלה ובית המשפט ואמר: "כולנו נסכים שצריך גוף שיש לו את המילה האחרונה – החלטות חייבים לקבל. אבל אי אפשר לקבל שדווקא לבית המשפט תהיה את המילה האחרונה. המצדדים בעליונות בג"ץ אומרים שהדבר נועד למנוע מצב בו המחוקק מקבל החלטות אבסורדיות – אך גם בג"צ יכול לקבל החלטות כאלה. אז אם צריך להרכין את ראשינו בפני גוף קובע, אין שום היגיון שמי שלא נבחר וקיבל את אמון הציבור, תהיה לו את המילה האחרונה".

חבר הכנסת אוחנה הוסיף: "הצורך בהחזרת האיזון בין הרשויות נכון גם למוסד רב העוצמה של היועץ המשפטי לממשלה והיועצים המשפטיים, שמעמדם לא מעוגן בחוק. לאורך השנים המוסד הזה הלך ותפח ואימץ עוד סמכויות, הוא צורף לישיבות ממשלה ולישיבות הקבינט. התפיסה של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה היא, שהם כפופים ליועץ המשפטי לממשלה ולא לשר, בלי חקיקה ובלי סמכות, ומביאים את תפיסות עולמם האישיות למשרד, לעיתים בניגוד לעמדותיו של השר. לשם חיזוק הדמוקרטיה והמשילות, צריך שהשר ימנה את היועמ"ש למשרדו – כמו שהוא ממנה את המנכ"ל. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תנועת רגבים

תגובה אחת

  1. תותח אוחנה הלוואי שיחזור למשרד המשפטים לנקות את השחיתות

Back to top button