מבזקים

ועדת הכנסת קבעה סדרי דיון על ההסתייגויות שהוגשו להצעת חוק יסוד הממשלה

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך קבעה לפני זמן קצר (שני) סדרי דיון מיוחדים בהצבעות על ההסתייגויות שהוגשו על הצעת חוק יסוד הממשלה במליאת הכנסת. על פי ההחלטה, יערכו לא יותר משלוש הצבעות שמיות לקואליציה ולא יותר משלוש הצבעות שמיות לאופוזיציה.

יושב ראש הוועדה חבר הכנסת אורבך אמר כי להצעת חוק יסוד: הממשלה, הוגשו 152 הסתייגויות וכן 34 בקשות דיבור המוערכים בכ-15 שעות דיון, מדובר במקרה חריג שמצדיק קביעת סדרי דיון מיוחדים.

חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר: "אנחנו עושים מאמצים כבירים שלא היו אף פעם, להגיע להסכמות עם האופוזיציה. הם הבטיחו לנו תשובה בשבוע שעבר, אולם הם לא השיבו לנו עד היום. בנינו לו"ז שבועי לחקיקת חוקים. בהצבעה על סגני יו"ר הכנסת, רציתי למנות גם סגנים מהאופוזיציה אולם הם לא מסרו שמות. בנוסף, האופוזיציה ביטלה הסכם קיזוז עם ח"כ שמאושפז, כמה דקות לפני ההצבעה. לא נוכל להמשיך ולהתנהל בצורה כזו. אני מודיע שניאלץ לקבוע סדרי דיון לפי סעיף 98 גם לחוק הדיינים מחר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן אמרה: "הפעלת סדרי דיון צריכה להיות שמורה למקרים חריגים בלבד ולא כבשגרה".

כאמור, בתמיכת ארבעה חברי כנסת, בפה אחד הוועדה קבעה מגבלה של שלוש הצבעות שמיות לכל צד.

תגובה אחת

  1. האופוזיציה החדשה החליטה לאתגר את הממשלה ולעשות כל דבר בכדי לשתק את המדינה. זו לא אופוזיציה וזו כבר מזמן לא דמוקרטיה. אין טיפה אחת של חשיבה על טובת המדינה ואזרחיה. אופוזיציה שמתנהגת כמו ילד בן שלוש שלקחו לו סוכריה ימות העולם ! עד שלא יקבל את הסוכרייה שלו הוא ימשיך לצרוח את עצמו למוות. אופוזיציה חסרת אחריות שבמעשיה מייצרת את הבסיס להתעלמות ממנה ולניטרול מעשיה שגורמים לנזק ישיר לאזרחי מדינת ישראל רק מסיבה אחת. בכל מחיר נתניהו צריך לחזור לכסא ראש הממשלה. אזרחי המדינה נתבעים לשלם מחיר יקר ביותר מבלי שיש ביכולתם להתגונן. מצב מסוכן וחסר תקדים

Back to top button