מבזקים

השר אלקין: את נתניהו לא באמת מעניין מי שולל את קיומה של מדינת ישראל

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "ממשלה הנשענת על גורמים השוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית בניגוד לחוק יסוד ובניגוד לרוח מגילת העצמאות" (הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה) נדחתה ברוב של 65 מתנגדים לעומת 50 תומכים, ההצעה "פגיעה זוחלת בסטטוס קוו במסגד אלאקצא" (הרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) נדחתה לאחר הצבעה שמית ברוב של 53 מתנגדים מול 6 תומכים והצעת "ממשלת טריפה" (יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה והתאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל) נדחתה ברוב של 59 מתנגדים לעומת 50 תומכים ושלושה מתנגדים.

חבר הכנסת אלי כהן הציג את הצעת הליכוד ואמר: "הממשלה הזאת היא סכנה לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. חוק בסיסי שהיה עובר על ידי כל קואליציה בנושא של אופייה של מדינת ישראל, בנושא של מניעת כניסה של פלסטינים למדינת ישראל – הם לא הצליחו להעביר. היא הממשלה הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שקמה ונשענת על גורמים שהם אנטי-ציוניים. אומר אחרת? בבקשה, נשמע, שיעלה לכאן מנסור עבאס או חבריו ויגידו שהם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. חבריי הקואליציה הפכו להיות חיילים בצבא השורא של עבאס."

השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה: "אחרי שנתניהו ואנשיו עשו הכול כדי לצרף את רע"מ לקואליציה בראשותו ללא הצלחה, תפיסת העולם המכילה והמחבקת כלפי המגזר הערבי וראשי סיעת רע"ם הפכה לתפיסת עולם של דחייה ובוז כלפיהם. למה? רק מסיבה אחת, כי חברי סיעת רע"מ בחרו ללכת במסלול אחר, רק בגלל שחברו לממשלה שאינה בראשותו של נתניהו. את נתניהו לא באמת מעניין מי שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, כי הוא היה מוכן לעשות איתם קואליציה. לצערנו הרב, מעניין אותו רק דבר אחד, מי שולל את קיומו של נתניהו כראש ממשלה. וזה החטא הגדול של הממשלה הזאת ושל סיעת רע"מ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יצחק פינדרוס לשר הדתות: "הבד"צים החרדים ירוויחו מהרפורמה שלך. אותו רב בשוהם לא ירוויח, הכשרויות החרדיות ירוויחו, אבל לא לנו אנו דואגים אלא לשני מיליון מסורתיים שצורכים כשרות. איפה אהבת ישראל שלך למסעודה משדרות ולשמעון מדימונה שבגללך לא תהיה להם כשרות?"

שר הדתות מתן כהנא: "מי שלא מפחד יודע שאם יש משהו מקולקל, מקולקל מאוד, צריך לתקן אותו וזה מה שאני מתכוון לעשות עם מערכת הכשרות. לסמוך על רבנים אלפי ק"מ מכאן, אפשר. אבל לסמוך על רבנים שנבחנו ע"י הרבנות שלנו, והוסמכו ע"י הרבנות שלנו, ויפוקחו ע"י הרבנות שלנו במרחק של עד 250 ק"מ מירושלים. זה אי אפשר?"

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח