מבזקיםצרכנות

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מוצרי הגנה מהשמש?

המונח מסנן קרינה טומן בחובו אינספור מרכיבים שבסופו של דבר יהפכו את המוצר שאנו מחזיקים למוצר שבאמת מגן עלינו מהשמש. השוק רווי באינספור מותגים אשר מתהדרים כולם בטייטל מסנני קרינה. אבל האם כולם זהים? האם יש באמת חשיבות לרכישת מוצר "פרמיום"? איך נדע למה אנחנו צריכים לשים לב כאשר אנחנו מחפשים מסנן קרינה שיתאים לנו ומגן עלינו" אומרת ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור ויועצת מדעית למותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש-פוזה.

לדברי להבית אקרמן: "כיום מדפי הרשתות מוצפים באינספור תכשירים של הגנה משמש אך, לא כולם איכותיים ויעילים (מוצרי ההגנה מהשמש מסדרת אנתליוס מומלצים על ידי העמותה הישראלית לסרטן העור.) מסנן קרינה צריך להיות של חברה/מותג מוכר ושיעמוד בתו תקן איכותי ואמין."

דר להבית אקרמן, יועצת מדעית למותג הדרמו לה רוש פוזה. צילום: ישראל כהן

מומחי העור של המותג לה רוש פוזה רכזו מספר טיפים ועצות כיצד לבחור נכון את ההגנה המושלמת כיצד להשתמש נכון:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב מאד להקפיד שמסנן הקרינה יכיל שילוב מאוזן שח מסנני קרינה פיזיקלים ואורגנים. המסננים האורגניים בולעים את הקרינה אבל אם שמים אותם בכמות מוגברת זה עלול לגרות את העור. על כן, מומלץ לשלבם עם מסננים פיזיקליים-אשר דוחים את הקרינה. מסננים פיזיקליים הינם היפואלרגניים ולכן, מאד מתאימים לעור עדין כמו של לבקנים, אנשים עם עור מאד בהיר או אנשים עם נטייה מוגברת לסרטן העור.

אנתליוס פלואיד SPF 50+ תחליב הגנה לפנים במרקם קליל עם הגנה גבוהה. מחיר 99 ש"ח. צילום: חו"ל

בעבר מסננים פיזיקליים שיוו לפנים מראה לבן אולם היום יש תכשירים חדשים כמו מינרל וואן – אשר מגיעים בארבעה גוונים שונים ומאפשרים כיסוי דמוי מייק אפ מבלי להזדקק לחומרים כימיים או ריבוי שכבות על עור הפנים.

מה יש במסנן קרינה שהופך אותו מסתם קרם או ספריי שקוף לתכשיר שמגן? חומרי ההגנה במסנני קרינה נחלקים בגדול לשני סוגים: מסנני קרינה פיזיקליים ומסננים אורגניים.

מסננים פיזיקליים- מסנני הקרינה הוותיקים, בעלי הגוון הלבן (שחלקינו פחות אוהבים). מסננים שכאלה דוחים את קרני השמש. המסנן עצמו איננו נספג בעור (ולכן באנשים אלרגיים ועם עור רגיש זה עדיף) ומפרק את קרני השמש. יתרונות- מגן מאד בפני קרינת UVB ומעט מאד בפני קרינת UVA.

יתרונות נוספים: התכשירים הללו מצוינים לאנשים עם עור פצוע או עם פריחה (אחרי טיפול, אקנה, פריחות בפנים עור לבן מאד ורגיש ועוד) וכיום יש מרקמים חדשים עם גוונים שונים שמתאימים כמעט לכל גווני העור ואז לא צריך ללכת עם קרם נגנה המותיר גוון לבן.

החיסרון: מגן פחות בפני UVA, המסננים אינם שקופים או במרקם נוזלי ויש צורך בכמות גדולה על מנת להגיע להגנה. לכן התפתחו בהמשך מסנני קרינה אורגניים.

מסנני קרינה אורגניים- בולעים את קרני השמש, מגנים מצוין בפני UVA ו B, ואין צורך בכמות גדולה על מנת להגיע להגנה. כמו כן ניתן להגיע למרקמים קלילים ועדינים אשר נספגים מהר, נמרחים בקלות גם על עור של תינוקות או עור רטוב ולכן זמינים לנו יותר לשימוש. מסננים אלה מתפרקים מבר יותר ולכן יש צורך בשילובים יחד עם המסנן הפיזיקלי על מנת לייצר תכשיר נעים, נח יעיל ועמיד.

ספריי הגנה משמש למבוגרים המחיר 119 ש"ח. צילום: יח"צ

מסנן קרינה איכותי וטוב, יכיל שילוב של מסנני קרינה פיזיקליים וגם אורגניים. יש כיום בשוק שלל מסננים כאלה במרקמים וגוונים שונים. יש בצורת ספריי לבן שנח מאד לשימוש בילדים ועל אזורים שעירים, יש מסננים עם גוון שחוסכים את הצורך במייק אפ וקרם לחות, יש מסננים בעלי מרקם יבש או בסטיק אשר ניתנים לשימוש על איפור או למטיילים וכו'.

חשוב לבחור מסנן קרינה בעל תו תקן איכותי, אשר יכיל שילוב של הגנה בפני UVA ו UVB ושילוב של מסננים פיזיקלים ואורגניים ושיהיה במרקם נח ונעים לנו לשימוש. אם לא נמרח קבוע כחלק משגרת ההגנה- (DAILY SUN PROTECTION)- לא נצליח לייצר הגנה טובה לאורך זמן.

SPF מה זה אומר? SPF- משמעותו -מקדם ההגנה Sun Protection Factor הנ"ל מציין את מספר משך הזמן של החשיפה לשמש. מספר ה- SPF מלמד אותנו עד כמה המוצר שלנו מגן בפני קרינת UVB. חלק משמעותי מקרינת השמש מגיע מקרני UVA- אשר בעבר נחשבו לפחות מסוכנות והיום אנחנו יודעים שלא כך הדבר- ההגנה בפני UVA חייבת להיות מצוינת במשפט נפרד על גבי האריזה – מגן בפני קרינת UVA

צילום: יח"צ

הפורמולות בסדרת אנתליוסANTHELIOS כוללות מספר מסננים מהטובים ביותר בעולם, המשולבים עם תרכובת נוגדת חמצון [מי המעיינות הטרמליים של לה רוש-פוזה + נוגדי חמצון (כגון בייקלין baicalin או ויטמין E)] על מנת לספק הגנה לא רק מפני קרינת UV,. התרכובת נלחמת בנזקים הנגרמים מקרינת אינפרא אדום ומזיהום אוויר, אויבים מושבעים של העור אשר מגבירים את ההשפעות המזיקות ומאיצים את הזדקנות העור. כל מוצרי הסדרה מכילים את המים הטרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה, בעלי השפעה מרגיעה ואנטי אוקסידנטית על העור ונבדקו תחת פיקוח דרמטולוגי.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח